Rida efter förlossningen?

Sv: Rida efter förlossningen?

Jaha, då har man ridit igen då!! :D
Kroppen kändes som vanligt så nu är det snart full rulle som gäller igen!

MEEEEEEEEN...

Vi red en sväng i skogen för att mest känna hur det kändes när ett rådjurshelvete hoppade fram o skrämde hästen såklart! Och han gjorde en 180 graders sväng på en millisekund och jag satt ju i min egen värld så jag flög ju som en vante och lyckades knacka skallen i en vass sten så blodet sprutade över hela ansiktet!! Slog upp en stort jack i pannan som jag fick åka till sjukan för att fixa iordning! Kul första tur men surt avslut! :crazy:

Jaha, då har man ridit igen då!! :D
Kroppen kändes som vanligt så nu är det snart full rulle som gäller igen!

MEEEEEEEEN...

Vi red en sväng i skogen för att mest känna hur det kändes när ett rådjurshelvete hoppade fram o skrämde hästen såklart! Och han gjorde en 180 graders sväng på en millisekund och jag satt ju i min egen värld så jag flög ju som en vante och lyckades knacka skallen i en vass sten så blodet sprutade över hela ansiktet!! Slog upp en stort jack i pannan som jag fick åka till sjukan för att fixa iordning! Kul första tur men surt avslut! :crazy:

Nej men fy vilken otur. Tur att du inte bröt dej.

Jag red ca 4 veckor efter förlossningen men det kändes INTE bra så jag fick snällt vänta ett tag till. Det kändes som mitt bäcken inte alls höll ihop.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 524
Senast: McFlurry
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023