Rid som det känns!

S

sisu

Hej på er!
Vill bara säga att det går att lära en "gammal hund att sitta"
Med hjälp av vissa övningar ur den akademiska ridkonsten har jag lyckats att gymnastisera min häst till att bli väldigt mjuk i bägge sidorna. Även höger sida som var en ren katastrof då jag köpte honom. Jag gör en mix av den vanliga dressyren och den akademiska som fungerar superbra! Tror inte att det finns någon rätt väg som fungerar på alla hästar utan att man måste känna sig för.
Annica Westerberg sa under en lektion att rid som det känns, inte som det står i boken! :idea:

Sv: Rid som det känns!

Här är en till som mixar och blandar efter vad jag tycker känns bra!

Och det går så bra!

Sv: Rid som det känns!

Och här är ytterligare en, som kombinerar AR med alla de erfarenheter jag bär med mig sedan jag började rida 1964.
Det fungerar jättebra!

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 812
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835
Hästmänniskan Jag är i valet och kvalet att jag vill sluta rida. Jag vat att jag inte ska jämföra mig men jag har sista tiden gått från träning och...
2
Svar
26
· Visningar
2 832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka