C

Claudia Martin

Jag vill gora en distans ritt i mellan Sverige i sommar. Var finns de flesta ridlederna? Hur kan jag hitta dessa leder Finns det en web sida? Jag vet att det finns leder i Sormland, Skane och pa Gotland, finns det andra stallen.

Sv: rid leder

hej,det finns en rid led i östergötland ute på vikbolandet.
jag tror att omdu söker på ridled vikbolandet så hittar du nog den.
och om man vill över natta finns det massor stall runt om ridleden så man kan få ha sin häst över natten(även rum o små hus man kan hyra över en natt elle två);)

Tråkigt nog så ligger den nere i Halmstad-delen:cry: Dvs. skyltar och så sitter kvar men det finns inga nya kartor tyvärr..

Men resten av den är kanonfin! (halmstad-delen med, jag bor utmed den!)

*kl*

Huh vad sugen man blir på långritt igen!
Har en som jag ska rida redan (dock ingen led). Måste övertala nån att rida en sån här led med mig också i sommar :d

Åh vad kul med lite fler ridleder! Ska bums lägga till dem på min hemsidas "ridleds-länks-samling" :D Kul att få nya tips - och kul att det finns så många att välja på i landet!!! Både Hälsingland och Kungsör var leder som inte jag kände till sedan tidigare :D

Jag hoppas verkligen att jag och sambon kommer iväg på en ny led i sommar - det var KANONKUL och en toppenbra avkopplande semester att vara iväg och rida (och njuta av naturen!) i ett par dagar i somras :laugh:

Ska se om jag inte kan hitta lite bilder från Tiveden i somras, så att jag kan inspirera er andra lite grann... ;)

Du som ridit Tiveden redan - vågar man ge sig ut på den själv måntro? (ensam med hästen alltså) Är lite tveksam på att lyckas få med mig någon men har ju inget emot att rida ensam.. Är det lätt att (inte) rida fel? :D

Du som ridit Tiveden redan - vågar man ge sig ut på den själv måntro? (ensam med hästen alltså) Är lite tveksam på att lyckas få med mig någon men har ju inget emot att rida ensam.. Är det lätt att (inte) rida fel? :D

KLart du gör. Det är jätte bra skyltat. Du behöver inte vara rädd för att möta en människa på flera timmar.. de ä mycket natur om man så säger. Hittar man på orten vet man dock att det inte är långt till mänskligheten.

Får du ingen med dig kan man få sällskap av mig. Om du väljer att utgå från Finnerödja eller så kan jag möta dig på vägen till Finnerödja.
Den här ridleden är gjord så att man kan rida från punkt A till B men man kan också stå uppstallad på en plats men rida nya "bubblor" varje dag så man kommer tillbaka till uppstallningen.

Jag kan nog också våga "lova" att du inte rider vilse i Tiveden :laugh:
Det är oerhört välmarkerat och man får jättefina kartor!

Jag och sambon gjorde så att vi utgick från Tivedstorp och red dagsetapper därifrån. Lunchen bokade vi in längs med dagsetapperna och då fick hästarna vila i en hage. Var toppen! En av fördelarna är att du behöver bara ringa ett enda samtal så kan du få allt bokat på en gång - toppenbra! :D

Det var bara på ett enda ställe som en skylt hade ramlat omkull, men där var leden i övrigt så tydlig (stig) så det var inte mycket att ta fel på :)

(fortfarande inte lagt ut bilder så jag kan visa här, men det kommer...)

Nu kan jag visa lite bilder! :D

5635.jpg

Här har vi just tagit en liten paus

5656.jpg

Var härliga hagar vid rastplatserna (där vi valde att luncha).

5664.jpg

Fanns även möjligheter till naturliga vattenhål för hästarna!

...finns några fler bilder på min hemsida också ifall någon blir mer nyfiken :D

Låter jättebra :D jag har inget lokalsinne öht, haha...
Min "plan" är väl att starta på ett ställe och sen rida dagsetapper, alltså inte stalla oss på ett ställa utan rida vidare varje dag sas.

Härliga bilder :love:

I hälsingland finns ridled hälsingland..googla på det, så hittar du nog deras hemsida med kontakter, ställen att bo, och kartor..

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
543
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka