Ribban//EM

aicha

Trådstartare
Mindre än en månad kvar till Ribban, & därefter knappt en månad till EM..

Vilka tror ni får rida? Blir det exakt samma gäng som rider båda tro?

Linda, Sara, Magnus & Victoria är väl helt klara, men vem tror ni blir den femte? Och får vi fler än fem platser till Ribban? De åren som finalen har gått i Pau har ju fransmännen haft betydligt fler än fem platser...

Spännande... :cool:

Sv: Ribban//EM

Är inte säker men tror vi har 6 platser... 4+Linda för att hon vann förra året+1 till för att vi är värdland.

Rätta mig om jag har fel..

Från Ridsports hemsida ang EM-truppen:

Linda Algotsson med Fair Dobbin eller My Fair Lady
Magnus Gällerdal med Keymaster
Sara Algotsson med Robin Du Bois
Viktoria Carlerbäck med Ballys Geronimo eller Onyx
Dag Albert med Whos Blitz
Tobias Grönberg med Amaretto

Inga större utropstecken, mer än Tobbe då kanske. Vet inte hur många tävlingar han har gjort? Det gick väl iofs väldigt bra för honom i Polen.

Men har inte Amaretto en väldans rutin även om den inte har gått supermycket i år? Vet inte vem de skulle valt i stället.....

Ser inte heller någon annan kandidat där än just Tobbe faktiskt, men förmodligen rider inte han i laget utan individuellt.

Fransmännen hade fler platser för att det var flera länder som inte utnyttjade sina platser såsom USA , Australien mm. Det verkar ju som om alla länder kommer till Ribban och då får vi kanske inte mer än 1 extraplats.

Den har säkert mycket rutin...det är nog bara jag som inte har sett honom så mycket på den nivån i år. Den har väl varit skadad en del?

Typiskt att varenda ryttare helt plötsligt ska rida final & komma till Sverige, så vi inte får några fler extraplatser... :angel:

Tror Anna Hilton kommer över och rider individuellt. Hon har Mr Dalby som är igång nu och även Mr Jante som efter lång tids vila är ute på tävlingsbanorna igen, kul ! Ridit några tävlingar hemma i England och var även i Polen och red.

Hur ligger hon till med poäng? (min dator vill inte visa poänglistan just nu.. :mad: )

Det lät inte som om det var säkert att Dag kommer över, han har väl en hel del poäng..

Anna har 5 poäng (Strzegom, POL).

Dag har 32 poäng (från Burnham Market, GBR och Ballindenisk,IRL)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 709
Senast: Imna
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 536
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 458
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar