A

Alonelife

Jag letar efter en kanin och har fastnat helt för Rex. Men jag kan väldigt lite om rasen. Kan någon berätta hur dom är i temperamentet? Är dom lätta att få tama?

Berätta allt om dom, sätt gärna in bild om du äger en egen rex!

Sv: Rex

Min syster äger en rex som är en väldigt social grabb som hela tiden vill ha uppmärksamhet. Han är en lite mindre modell av vad rexen ska vara igentligen. Han blev aldrig så stor som vi trodde men det räcker. Jag tycker rasen är väldigt social av sig. Mysig päls och så...

Här kommer då Dalmiz som är dalmatintecknad.

Åå Vilken vacker Dalmatin Rex! Nu vill man Ännu mer ha Rex :) Kul att han är social också. Vet du ifall han visar något aggressiva sidor? En uppfödare sa nämligen att dom är aggressiva :confused:

Åh pälsen ser så jäkla mjuk ut, jag vill klappa på en! :D

Man kan ju undra vad det var för uppfödare. :crazy:
Aggressivitet beror inte på rasen i sig, utan på individen.
Aggressiva kaniner finns inom alla raser.

gud vad söt hade själv en rex med dalmatinerteckning. nu var det många år sen men hon var jätte social o lättlärd=) o älskade hennes goa päls.

Hon föder upp både Dalmatiner Rex och färgen Castor. Samt Hermelin Rex.

Men låter skönt att ni säger att dom inte är aggressiva :) Det beror säkert helt på kaninen och hanteringen! Kanske kelar hon aldrig med sina och då är det ju inte konstigt om dom är aggressiva? Vem vet

Dalmiz är lite agressiv, lite bitig mot oss men är mest arg på andra kaniner. Samtidigt ät han väldigt go mot oss och vill ha uppmärksamhet och vill bli klappad. Jag tror att andledningen till att han är agressiv mot andra kaniner hanar som honor trots att han är kastrerad är att han är så rivirhävande.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 425
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I