Revenue vinnare i Nat Ray

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jensan_89
  • Startdatum Startdatum
J

Jensan_89

Revenue vann precis Nat Ray Trot i USA, men världsrekordet Ludde snackade så mycket om blev det ingenting av...

Absolut, ett världsrekordförsök kan sluta med "skritt" i mål för vem som helst, och då är det upplagt för att någon kommer och snuvar en på segern... :crazy:

Helt rätt av Ludde att inte skruva upp farten för mycket från början... :bow: :bow:

/// ghost

han gjode ju helt rätt om att inte försöka ta världsrekordet med tanke på hur han var näst senaste starten. sen kan ju bara själva starten i USA ta hårt på hästarna så det var nog det bästa såhär. världsrekordet ryker nog när som helst ändå! :)

tråkigt att tom ridge kvävde sig sista quartern i hambletonian... hade varit kul å se vad han hade kunnat göra!! men det var kul för trond att han fick vinna, det var ju hans första seger i hambletonian! men tom ridge kommer nog till baka - elitloppet 2005??? :d

:) alltid bra för svensk travsport med internationella framgångar.
Ludde är bra för sporten med,det behövs profiler.MEn jag är inget Ludde-fan.Kommer aldríg att glömma en viss påköring av Erik Adielsson....

Men så är det väl alltid, att det uppkommer fula situationer i löpen???

Kuskarna kör ju för att vinna och i bland händer sånt. Tyvärr dömer inte domarna som man vill alla gånger men det är fel att dra upp speciella situationer i en sån här tråd tycker jag.

Jag är varken för eller emot Ludde, även om han är en kaxig människa...

Näst sista loppet jag körde (hösten 2002) blev jag påkörd av en karl som kör ca 1000 lopp om året, men det är förmodligen bara två personer till som minns detta.

I loppen händer saker och det är ju ingen tillfällighet att Ludde brukar toppa bötestoppen men lika sjutton gjorde de en fantastisk prestation i USA.

(Jag skulle inte vilja köra ett helt lopp med trasig sulky. :crazy:)

/// ghost

Jo, jag vet precis vad JAG pratar om, men såg inte situationen du pratar om så det är vad DU pratar om jag inte har koll på. Men jag tycker ändå att det är FEL att dra upp den här.

Om jag förstått det hela rätt med Sveriges lag måste ett mord vara planerat i förväg, så möjligtvis dråpförsök. :devil:

/// ghost

Jaaa segrar är ju för det mesta viktigare än tider. Men Ludde är typ heelt säker på att han kommer att slå det där rekordet, lite väl självsäkert tycker jag. Det är ju ingen som har slagit det på två år, så det kanske inte är så enkelt som han tror ändå...

Jag tycker Ludde gjorde rätt...vill man ha framgångar så skall man ändå aldrigt tänka "det går aldrig ändå" Nu tänkte han på hästen, och en 10 tid är väl inget att spotta åt heller..huvudsaken är att han vann...det är dubbla pengar mot ett andrapris :angel:

Det är just hans kaxighet jag gillar!!
Tycker bättre om det än dom som säger att dom är med för att det är kul... Skitsnack jag är med för att vinna!! Kanske inte varje lopp men alla lopp är menade som väg mot seger!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej på er! Jag har ett travarsto på 10 år som har varit i min ägo i ca 1 1/2 år. Hästen i fråga har jag känt sedan 4 år tillbaka och...
2
Svar
22
· Visningar
1 692
Senast: cello
·
Hästhantering Hej! hoppas tråden hamnade rätt, är ny här. Nu är det såhär: hästen jag tar hand om/ är medryttare på just nu är ett halvblod på 9 år...
Svar
11
· Visningar
1 617
Körning Är helt ny på det här med körning och körde min första tur med min shettis igår. Har en DO Syntetsele och en Cavaletti Sport Edition...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama