Retro micro?

misan

Trådstartare
Köket är under renovering och vi har köpt en riktigt snygg inbyggnadsugn i borstad koppar, typ. Hur som helst är det retrostil på den och nu vill vi såklart ha en snygg, gärna matchande, micro :D tyvärr har märket tydligen ingen micro till, nån här som har bra tips på nån snygg??
Vi tittade lite på Ikeas "dåtid", nåt åt det hållet men inte riktigt övertygad om den. Köket är Ikeas Ståt.

Sv: Retro micro?

Köpa en micro "vilken som helst" och ställa den inne i ett skåp så den inte syns öht? Micron är nog det fulaste i köket efter kaffebryggare, tycker jag.

Kolla smegs nostalgiserie. De har också en lucka (med retroutseende) som man kan skjuta upp och ha en annan sorts mikro bakom.

Vi håller på och renoverar ett kök just nu, och har satt in dåtid micro och ugn. Skitsnyggt blir det!
Vi kommer även att ha Gorenjes Retro kyl/frys. (Smegs är ännu snyggare, men så hiskeligt dyra.)

Konstigt, men jag hittar ingen mikro på deras hemsida. Däremot på nån annan sida fanns det riktigt snygga, men 8000:- var lite mycket för en mikro känns det som... Vart hittar man skjutluckorna?
De har ju så läckra diskmaskiner också! Och som sagt kyl/frys, men det blir förhoppningsvis Gorenjes retro här med.
Ugnen är en Nardi, skiiiitsnygg! =) men det kanske får bli Ikeas mikro ändå, de är ju helt ok snygga, och det kanske blir svårt att hitta en snyggare i samma prisklass. Håller inte riktigt med om att de måste vara fula och gömmas bakom en lucka =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 729
Senast: cassiopeja
·
R
Hemmet Jag och min partner pratar lite löst om att byta ut vårt kök i framtiden (inte än på ett tag pga Oliver Twist-status just nu pga...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 984
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 684
Senast: skuggi
·
Skola & Jobb Eftersom det anställs en hel del i mitt företag just nu så får jag snart en rumskompis på mitt kontorsrum. Helt ok, men även om jag inte...
Svar
16
· Visningar
1 808
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka