Har ett ikeakök med stommar och luckor som vi satte in för 6 år sedan.
Är jättenöjd och allt funkar bra.
Vi har svarta högblanka luckor och dom är fortfarande fina trots sex år på nacken och småbarn.
Var inte särskilt dyrt. Kom inte ihåg riktigt, men runt 30' tror jag det kostade för ett normalstort villakök.
Vi valde att lägga pengar på vitvaror av hög kvalitet från andra fabrikat.
Likaså blandare och diskho och bänkskivor.
Vi har en enda stor diskho istället för två hoar.
Det rekommenderas. Mycket lättare att hantera plåtarna och andra skrymmande grejer.
Vi har separata spisplattor och inbyggnadsugn.
Rekommenderas också. Ingen spis som behöver dras fram och tillbaka vid städning.
Vi betalade 2000 extra för en ugn med självrengöringsprogram och det kan jag säga att det har jag aldrig ångrat.
Vi köpte en platta för gas som jag i efterhand tyckte kändes onödigt.
Det blir väldigt flottigt och mycket stänk så den använder vi inte så mycket.
Har även induktionshäll. Det är toppen.
Hade jag valt idag så hade jag valt en häll där man väljer storlek efter kastrullen.
Frysen är självavfrostande. Det är ett måste tycker jag.
Det som jag är allra mest nöjd med är att vi gjorde en köksö.
Otroligt användbar. Inte minst vid bakning.
Man kan stå många runt den samtidigt och hjälpas åt.
Det lyxigaste vi köpte var nog de måttbeställda bänkskivorna i granit.
Jättedyrt, men så värt.
Kan verkligen rekommendera det.
Snyggt, kräver i stort sett inget underhåll, perfekt att baka på och du kan ställa plåtar och kastruller direkt på.
Jag personligen skulle avråda från porslinshoar och bänkskiva i marmor eller annan sten som "suger".
Träskivor är inte heller någon höjdare. För mycket underhåll.
Om jag hade haft möjlighet skulle jag valt bredare bänkskivor än standard 60 cm (till 60 cm skåp). Jag hade valt 70 eller 80 och ställt ställt ut stommarna så dom hamnar i samma linje.
Kommer inte på något mer nu.
Ska bara påpeka att köket är extremt lättstädat. Tar ca 30 min att städa och då städar jag överallt. Alla skåp, lådor, spishäll, diskho mm.