Jag tänker fortsätta vara försiktig. Det här är för tidigt. Jag vet ju inte ens ännu om vaccinationerna funkat för mig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och så hoppas jag att det blir en massa spelningar igen.
Jag tycker istället att släppet av restriktionerna gör att man inte längre kan gå på AW ansvarsfullt så länge smittspridningen är hög och samhällsfunktioner är gravt påverkade av frånvaro, så jag kommer definitivt att undvika det tills det går att förstå när det går att göra ansvarsfullt igen.
Samma med bio, under pandemitid har det gått att göra smittsäkert, när restriktionerna släpptes och vaccinbevis istället infördes så gick det inte längre och har fått slutas med.
Jag anser att man kunnat gå på ansvarsfull AW mesta delen av tiden redan nu utan att skämmas. Restauranger med bra avstånd mellan sällskap, enbart personer man normalt umgås med, mindre grupper, absolut noll symtom. Med rekordhög smittspridning med stora konsekvenser för samhällets funktion ger jag inte mycket cred åt de som tänker skita i konsekvenserna av sitt agerande bara för att restriktionerna släpps.
Vad ska ni göra då?
Men för de som jobbat hemifrån, bor själva och inte har ett par få "bästisar" att bubbla sig med, så blir det jättestor skillnad att kunna gå ut även med personer man inte umgås med till vardags.
Ja, liksom för smittspridningen. Fast om man bara träffar ett fåtal så kommer det inte att spela någon större roll, jag är mest orolig över den kompletta festentusiasmen som några gånger tidigare visat sig ödesdiger. Tänker närmast på Norge i somras och Danmark förra omgången.Men för de som jobbat hemifrån, bor själva och inte har ett par få "bästisar" att bubbla sig med, så blir det jättestor skillnad att kunna gå ut även med personer man inte umgås med till vardags.
De restriktionerna var redan rejält mildrade.Jag ser fram emot en tid där mild förkylning inte behöver betyda att hela familjer måste isolera sig i veckor… inte konstigt att det varit hög frånvaro överallt och naturligtvis helt ohållbart i längden. Välkomnar beslutet att häva restriktionerna!
Nu beskriver du mig.
Typ.
Närmsta "bästisen" bor 30 mil bort. Umgås egentligen inte,fysiskt, med någon (utanför jobbet, och ingen alls när vi jobbat på distans).
Och jag har aldrig haft ett så aktivt socialt liv som under covid.
Men då umgås jag över nätet.
Ja, då funkar det ju ändå. För dem som inte gillar att prata i telefon/video så blir det svårare.
Ja, liksom för smittspridningen. Fast om man bara träffar ett fåtal så kommer det inte att spela någon större roll, jag är mest orolig över den kompletta festentusiasmen som några gånger tidigare visat sig ödesdiger. Tänker närmast på Norge i somras och Danmark förra omgången.