Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh ja! Jag har typ glömt att bastu finns, men snart så!Basta på simhallen
Samma här. Stora delar av min bekantskapskrets ligger med covid, gårdar står utan arbetskraft till djurskötseln, småföretag går på knäna med inställda bokningar pga sjuka kunder, min pappa är jättesjuk (efter att min vaccinförnekande mamma tog med covid hem från demonstrationen i stockholm ). Själv är jag livrädd för att få det inför min allra mest arbetsintensiva period som börjar nu i Mars.Jag tänker mest att viruset är kvar i stor omfattning och kommer att följa mina egna restriktioner ett tag till. Ser inte samma fantastiska utveckling som verkar sprida sig till alla politiker utan ser istället hur olika verksamheter går på knäna av smittspridningens effekter i sjukfrånvaro.
Många trippelvaccinerade blir rejält sjuka även av omikron, och vi vet ännu inte om det blir liknande långtidseffekter som av de andra varianterna. Jag har flera med jätteallvarlig handikappande långtidscovid i bekantskapen, det är fan INTE att leka med, oavsett vaccin!Som trippelvaccinerad och efter att ha genomgått infektionen så ska jag definitivt gå på aw utan att skämmas det minsta.
Inget särskilt faktiskt, restriktionerna som har varit har inte begränsat mig speciellt mycket. Så kommer nog fortsätta leva mitt liv som innan.Vad ska ni göra då?
Jag anser att man kunnat gå på ansvarsfull AW mesta delen av tiden redan nu utan att skämmas. Restauranger med bra avstånd mellan sällskap, enbart personer man normalt umgås med, mindre grupper, absolut noll symtom. Med rekordhög smittspridning med stora konsekvenser för samhällets funktion ger jag inte mycket cred åt de som tänker skita i konsekvenserna av sitt agerande bara för att restriktionerna släpps.Som trippelvaccinerad och efter att ha genomgått infektionen så ska jag definitivt gå på aw utan att skämmas det minsta.
Och även om man inte blir mer sjuk än en förkylning så är ju det stora manfallet som du beskriver i ett inlägg härovan ytterst jobbigt. Så att vänta lite till tills det lagt sig lite hade nog varit smartare.Många trippelvaccinerade blir rejält sjuka även av omikron, och vi vet ännu inte om det blir liknande långtidseffekter som av de andra varianterna. Jag har flera med jätteallvarlig handikappande långtidscovid i bekantskapen, det är fan INTE att leka med, oavsett vaccin!
Jag tycker istället att släppet av restriktionerna gör att man inte längre kan gå på AW ansvarsfullt så länge smittspridningen är hög och samhällsfunktioner är gravt påverkade av frånvaro, så jag kommer definitivt att undvika det tills det går att förstå när det går att göra ansvarsfullt igen.Jag anser att man kunnat gå på ansvarsfull AW mesta delen av tiden redan nu utan att skämmas. Restauranger med bra avstånd mellan sällskap, enbart personer man normalt umgås med, mindre grupper, absolut noll symtom. Med rekordhög smittspridning med stora konsekvenser för samhällets funktion ger jag inte mycket cred åt de som tänker skita i konsekvenserna av sitt agerande bara för att restriktionerna släpps.
Enigt flera rykten så kommer restriktionerna att tas bort den 9 februari
Vad ska ni göra då?
Inget annat, smittan finns ju kvar.Enigt flera rykten så kommer restriktionerna att tas bort den 9 februari
Vad ska ni göra då?
(själv ska jag ihop med min styrelse fixa arrangemang i bylokalen. Samvaro är den bästa formen av tillvaro)