landsbygdsbo

Trådstartare
You Stand For the Flag, Kneel for the Cross, or, you kneel For the Flag, and stand upp, for the Cross
Disrespect...?
I dont understand ;)

men att bränna ett kors är väl knappast att visa det respekt?
Trump talar ju om att spelare är respektlösa när de knäböjer...Kyrkligheten är väl rätt hög bland de konservativa i USA och man knäböjer väl i kyrkorna där med?

men att bränna ett kors är väl knappast att visa det respekt?
Trump talar ju om att spelare är respektlösa när de knäböjer...Kyrkligheten är väl rätt hög bland de konservativa i USA och man knäböjer väl i kyrkorna där med?
Det är nog ingen som riktigt förstår egentligen, tror jag. När se i USA säger " pledge the legion to the flag" på morgonen i skolorna så står de upp. Ursäkta eventuella felstavningar. Jag tror det är det Trump menar. Ungar som är tonåringar och skiter i att vara stående anses som ohyfsade tror jag. Dessa fotbolls och basketspelare har så mycket inkomst att de är fria att "smacka" på ordentligt tror jag.

Jag tycker de är lite överdrivna i sitt eviga hedrande av flaggan och landet. Det finns väl inte ett sport- eller idrottsevanemang där man inte sjunger nationalsången, hissar flaggan och dessutom hänvisar till Gud på nåt sätt. Senast var det på en flygshow, där alla plötsligt reste sig upp med handen på hjärtat och sjöng nationalsången. Vi reste oss men höll inte handen över hjärtat och vi sjöng inte med....

Det finns fler dimensioner än bara själva flaggan att väga in kring Kaepernick och de andra, även om bitar av diskussionen i amerikansk media är oerhört polariserad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: 95johsv
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 393
Senast: YlvaG
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 965
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?