Sv: Respekt

Den första är ju super! Man blir glad i hjärtat när man ser den... :)

Men den andra... :confused: Ok, dom kunde en massa tricks och ser väl egentligen varken ledsna eller så ut, men miljön verkar ju inte direkt stimulerande. Och varför sitta hela tiden... Men häftigt är det utan tvekan! :D

Jag blev helt stum:eek: :) . Ord kan inte beskriva hur bra det där var!!:) :banana:
JAg vill ocskå att min häst ska kunna det där;) :smirk: hehe.

MVH Vickan

Jag giller framtförallt förste film. Det vill jag ockå lera:idea: Jag arbeta med det men det finns fortfarande mycket att lera

Den första filmen var fin, det såg så trevligt och fritt ut när de hanterade hästarna. Den andra är jag mer tveksam till, jag är mer inne på att låta hästarna vara hästar och kommunicera med dem på hästars vis istället för att lära dem massa trick som inte har något direkt syfte utan som människor tycker ser roliga ut.

Första är helt otrolig och härlig. Blir helt varm i hela kroppen av den :love:

Andra hackar så enormt...

Vilka underbart vackra filmer:love: Gillar speciellt den första, så himla vacker miljö och ljus och så visar den sånt som jag brukar träna med pållan också:bow: Den andra var väldigt söt:p

WOOOW,,,den första filmen....:love:

men jag tyckte hästarna i den andra filmen också var duktiga...:love:

Ja, men det där kan man lära alla hästar:bow: Det gäller bara att ta över rangen och att hästen litar på en i alla situationer och aldrig går emot en(försöker flytta en och på så sätt ta över rangen) och sen att berömma jättemycket, så kan man lära alla hästar såna där "trix":D

JO, absolut. men det är otroligt av hästar låter oss göra med dem tack vare respekten och tillgivenheten för sin flockledare!
Tycker inte heller man ska hålla på för mycket med onaturliga "trix", men i den första filmen är det ju enbart om ledarskap.. det syns att hästarna helt litar på sin ledare!

Gick runt och umgicks med en av mina medryttarhästar i dag.. han var ensam i hagen då de andra hästarna reds och han följde verkligen min minsta vink! Gick precis bakom mig och när jag började springa så galopperade han bakom mig utan att komma för nära.. kändes verkligen häsrligt! Sen när jag lämnade honom så gnäggade han.

Den första filmen anser jag vara en helt vanlig dag i stallet. De flest westernhästar tränas på det viset och jag såg inget i filmen som jag inte gör med mina hästar och de träningshästar jag jobbar med.
Härligt att se iallafall!

Kolla in en annan duktigt tjej, Stacey Westfall. Att tilläggas är att i denna video rider hon på en av världens största westerntävlingar med enorma fullsatta läktare.
Detta är något alla borde träna på, jag rider ofta mina hästar utan träns för att öka samarbetet.

http://www.youtube.com/watch?v=fZIYM76mYag

Enjoy!

Jo absolut! Men alla kan inte det magiska hästspråket.. man måste verkligen lära sig iaktta hur hästarna beter sig mot varandra i hagen, så man kan göra samma sak mellan häst och människa!
Tycker verkligen alla borde jobba med hästar på det viset, det är ju det mest naturliga för dem!

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 264
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?