• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Zebranie
  • Startdatum Startdatum
Z

Zebranie

Hej!

Jag behöver en resgjord till mitt russ som inte kan stå still eftersom hon ställer sig på bakbenen då:(
Hittade ingen på börjes men på bole fanns en för 1240.00 (!) och säkert är den storlek Fs. Så min fråga är; kan man ta en vanlig slaggjord som resgjord och vart ska den sitta för att bästa effekt?

Tacksam för alla seriösa svar :bow:

Sv: Resgjord

Den finns bara i en storlek, men till ett mycket snällare pris :) Men passar den storleken ponny?

Någon annan som har något bra att komma med och bild på var den ska sitta korrekt?

Jag har haft vanlig slaggjord som resgjord. men jag är inte så bra på att förklara hur den ska sitta - sorry:o

Jag ska till börjes i veckan. Jag kan höra med dom om dom har om du vill. Dom har nämligen fler saker i affären än i katalogen. Dom brukar inte heller vara omöjliga på att ta hem saker.
I så fall hade jag kunnat köpa och skicka till dig eller om dom gör det.
Det finns en del saker jag undrar på oxå om det finns till ponny.

Mvh Tina

Fick svar från en annan som föreslog en annan sida som jag ev. ska beställa lite annat i från också, så dte behövs inte, men tack för erbjudandet :) Men vet du vart den ska sitta för "bästa effekt"?
Hjälper det att "knyta" fast svansen i vagnen om hästen reser sig?

du kan gott och väl ta en slaggjord. knyta fast svansen hjälper bara om dom slår - för då rycker dom upp med rumpan och det rycker då i svansen. om dom reser sig så finns svansen ungefär i samma läge.

men på vissa hästar kan en hårt ansatt springrem hjälpa då den inte får kraft att slänga upp huvudet och räta på rygg och hals.

en resgjord brukar jag sätta fast ungefär mitt emellan bakknä och fästet för vagnen. typ lite innan där buken smalnar av. och tänk på att den ska hänga löst när den är fastspänd.

Okkey, tack för svaret :) resgjorden måste väl sättas fast med gummiremmar runt skalmen så den inte åker i väg?

Fick svar från en annan som föreslog en annan sida som jag ev. ska beställa lite annat i från också, så dte behövs inte, men tack för erbjudandet :) Men vet du vart den ska sitta för "bästa effekt"?
Hjälper det att "knyta" fast svansen i vagnen om hästen reser sig?
OK, jag kom ändå inte dit denna veckan....

Jo, jag vet att man måste stoppa fasst slaggjorden.. :)

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar