reserverad tik

D

dorisdoris

min tik är väldigt reserverad mot främmande människor hemma hos oss, ute är hon mer framåt och vill fram och hälsa (slänger sig framåt, inte världens mest uppfostrade än...). Hon är 7,5 månader.

Hemma är hon dominant mot sin bror, och hon är väldigt kelen mot dem hon "lär känna"

Problemet är ju främmande människor.. hade ju tänkt att ställa ut henne, och då antar jag att domaren inte har tid att "fjäska in sig"..

Så hur gör jag för att hon skall bli trygg med främmande människor och nya miljöer? Hur gör jag för att hon skall lita på mig?

Vi brukar miljöträna dvs åka till olika miljöer och gå promenader etc eller bara sitta o titta, men det hjälper ju inte mot "främmande människor-problemet"...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 682
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp