Reservationer på försäkring

J

Jessika Persson

Jag är ju lite lat och orkar inte ringa försäkringsbolaget och fråga... Hatar att sitta i kö..
Min fråga lyder: Om man har en reservation för något, t ex hältor, kan man få ut försäkringspengar om hästen har problem med något som den blir halt av? Alltså t ex om hästen får en senskada och blir halt av den eller gäller reservationen för allt som har med hältor att göra även om man vet vad som orsakar den?? Blir lite vimsigt kanske.. Gäller reservationen bara för oförklarliga hältor som behöver hältutredningar eller för allt? Hoppas ni förstår hur jag menar...

Sv: Reservationer på försäkring

Reservationen gäller för alla hältor, och komplikationer till dessa, som inte är rena trauman, dvs olycksfall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 825
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 878
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka