MiniLi
Trådstartare
Vi har tittat på en 6 månader gammal tik som vi bestämt oss för att köpa sålänge hon går igenom besiktning.
Idag ringde jag till Agria för att ordna med överflyttning av försäkring, då visar det sig att hunden blivit försäkrad efter 4 månaders ålder vilket medför reservation på höfter och armbågar.
Uppfödaren har inte nämnt något om detta, vi ska betala fullpris.
Hur bör man göra i det här fallet?
Reservationen kan ju ställa till stora bekymmer om hunden får ledproblem i framtiden..
Kan det vara aktuellt med någon form av prisavdrag?
Tacksam för snabba svar, jag vill ringa uppfödaren idag men känner att jag behöver lite mer på fötterna innan.
Ska tillägga att vi verkligen tycker om hunden, hon är helt underbar på alla sätt
Det är en RR.
Idag ringde jag till Agria för att ordna med överflyttning av försäkring, då visar det sig att hunden blivit försäkrad efter 4 månaders ålder vilket medför reservation på höfter och armbågar.
Uppfödaren har inte nämnt något om detta, vi ska betala fullpris.
Hur bör man göra i det här fallet?
Reservationen kan ju ställa till stora bekymmer om hunden får ledproblem i framtiden..
Kan det vara aktuellt med någon form av prisavdrag?
Tacksam för snabba svar, jag vill ringa uppfödaren idag men känner att jag behöver lite mer på fötterna innan.
Ska tillägga att vi verkligen tycker om hunden, hon är helt underbar på alla sätt
Det är en RR.