Resa till Tucson, AZ - tips på aktivitet

Capel

Trådstartare
Jag ska iväg på jobbresa några dagar till Tucson, AZ. Jag kommer få en heldag fri från jobb och tänkte då hinna med något att göra/se.

Någon som har tips på aktivitet? Jag har alltså en hel dag fri och är öppen för olika aktivitetet.

Finns det någon på Buke som kan ge tips?

Jag ska iväg på jobbresa några dagar till Tucson, AZ. Jag kommer få en heldag fri från jobb och tänkte då hinna med något att göra/se.

Någon som har tips på aktivitet? Jag har alltså en hel dag fri och är öppen för olika aktivitetet.

Finns det någon på Buke som kan ge tips?
Jag tyckte om:
http://desertmuseum.org/visit/

Jag har antagligen en hög tips till om jag tänker till, har varit i området en del.
Men vad är du intresserad av?
Hur långt kan du tänka dig att åka?
Du har ju bara ett par timmar till Phoenix ;)

Jag kan åka en bit om det är "värt" resan :) Som sagt, jag kommer troligen att landa sent Lördag kväll. Har hela Söndagen fri och ska börja jobba Måndag morgon.

Jag "bangar" inte för tidig uppstigning på Söndagen (kommer troligen ändå inte kunna sova)...

Så har du några idéer så är jag mycket intresserad! :up: Vad finns i Phoenix? Jag kanske kan landa där och åka till Tucson på Söndag kväll om det finns mer att se i Phonenix helt enkelt!

Som sagt.. gärna något med naturen, vandring, paddling eller vad som nu kan erbjudas?
Jag tyckte om:
http://desertmuseum.org/visit/

Jag har antagligen en hög tips till om jag tänker till, har varit i området en del.
Men vad är du intresserad av?
Hur långt kan du tänka dig att åka?
Du har ju bara ett par timmar till Phoenix ;)

Old Tucson ligger ju precis dar om man ar interessrad av att se var de flesta gamla western filmerna var inspelade och det typiska okenlandskapet ar ju valdigt lattatkomligt just runt Old Tucson. (Med tre soner har det varit en sjalvklar destination mer an en gang under aren :p)
Phoenix har inte nagot mer an Tucson ... ganska trakig i min mening, men nu ar det ett tag sedan jag var dar.

Det finns ett antal stora sanctuarys för vilda mustanger och burros, (åsnor) runt om Tucson & Phoenix, myndigheten BLM också som reglerar och adopterar ut mustanger. Många av gårdarna har turridningar och gårdsbutiker, och matservering. Googla lite. Jag har en mycket god vän som arbetar med dessa sanctuarys och mustanger som säger att de vill ha fler turister som kommer och gör av med grönt guld. :)

Om du kan landa i Phoenix så skulle jag verkligen rekommendera att åka till Lake Pleasant.

Är det hett kan man bada i den vackra sjön (stenstrand dock).
Man kan spana efter vildåsnor, jag har sett de alla gånger jag varit där.
Du har dock 2,5h på bra vägar ned till Tucson sedan och det förutsätter ju hyrbil då.
http://www.maricopacountyparks.net/park-locator/lake-pleasant-regional-park/

Du har också Medera canyon där jag hittade massor med vackra fjärilar, det är närmare Tucson.
Jag törs dock inte svara på om det var fjärilssäsong bara då eller om de har de året runt.
Jag gillade området också för den delen.

http://www.friendsofmaderacanyon.org/

Du fick en länk till inlägg om Lake pleasant.
Men om du vill ha fler tips för områden runt Phoenix så kan du bläddra runt bland inlägg från aug-okt de senaste sju åren.
Något år var jag i och för sig där i November.
Bara att fråga om du undrar hur långt bort några av platserna är, eller så slår du upp de på Google maps.

Damn, nu längtar jag tillbaka igen. Men i år kan jag nog inte åka faktiskt. Suck.

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 096
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
11
· Visningar
877
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka