resa till London

Ahi

Trådstartare
Ska resa med min då 5 månaders kille till London. Funderar på får man ta med ersättning i Tetrapack ombord eller hur ska man göra. Känns krångligt med pulver. Någon som vet?

Sv: resa till London

Tetrapack är smidigare. Finns de ingen micro ka du alltid gå in på toaletten och värma flaskan under varmt vatten. Tar längre tid, men det funkar.

Jag var precis i London med min5½ mån förra veckan. Vi hade lite tetra med oss för att ha under själva resan. Sen i övrigt hade vi med oss pulver och blandade själva, vi hade en vattenkokare på rummet så det gick smidigt att koka upp vatten att värma i.

jag tror man har tillåtelse om man har småbarn att tamed vad som krävs på resan. vet inte hur det funkar med tetra men jag fick smaka på min egen utpumpade mjölk när vi gick genom säkerhetskontrollerna. blä!

Vad jag har hört så kommer de släppa på de hårda reglerna om vätskor ombord, men det lättaste är ju att fråga när resan bokas. :)

När jag åkte förra veckan hade de överseende med vätskor till barnet, alltså mjölk och mjölkersättning. Det stod tydligt på skyltarna.

Jag har flygit två gånger och hade inga problem att få med tetrapack någon av gångerna! Jag hade till och med färdig ersättning i nappflaska och det var inga problem.

Tack för svaren allihopa då tror jag att jag satsar på Tetra under flygtiden och pulver sen. Ska bo hos en vän så jag kommer ha tillgång till micro :)

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 222
Senast: sjoberga
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka