Resa med SL

Ska i morgon bege mig till Haninge och har bokat fel busslinje, måste alltså köpa den på väg....

Kikade nu in på Reskassan och blir mest förvirrad! Ange standardresa? Vad innebär det? Kan jag enbart resa efter det jag väljer där, eller hur fungerar det?

Senast jag reste i Sthlm var på den gamla goda tiden med SL-remsor, så jag känner mig totalt OFF!!

Kan någon hjälpa mig reda ut det här? Har iofs 30 minuter på mig till bussen, men vill slippa stå i någon kö och vara korkad:p
Sms biljett!

Ja, fast nu pratade vi ju om den biljett hon redan hade köpt, den som gick till örlogsbasen. Om hon kunde använda den eller satsa på att köpa en ny till Berga Gård.

Okej, missade det. Jag kan inte tänka mig att det skulle bli något problem. Berga som berga tänker jag :p busschaufförer i Haninge brukar vara snälla!

Okej, missade det. Jag kan inte tänka mig att det skulle bli något problem. Berga som berga tänker jag :p busschaufförer i Haninge brukar vara snälla!

På tal om bron så kan jag fylla i att på min tid fanns busshållsplatsen, men inte bron, för det fanns ingen motorväg att ha en bro över.)

Ja busschaufförerna var supergulliga:love: Kikade på biljetten och sa att den såg mysko ut men var säkert helt ok:D, ja jag frågade på ditresan om det var ok, vilket det var:up:
Laddade trots det reskassa på ett kort, app hade nog inte hjälpt eftersom jag fick slut på surf:o på telefonen!

Mitt största dilemma var dock vilket pendeltåg jag skulle ta! På biljetten stod tågnumret, på alla tavlor på centralen var det linjenumret som angavs..... Nåja, även det löste sig och nu har jag överlevt denna resa, hoppas jag kommer ihåg hur man gör nästa gång:angel:

Tack för alla era tips!!!

Liknande trådar

Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
4 110
Övr. Hund Jag behöver lite hundtips från er på Bukefalos. Har fyra stycken hundar. Och eftersom jag bor i Norge per dags datum följer våra...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama