Resa med hund till USA

C

cathepsin

Någon som vet var man kan hitta gällande regler för import av hund till USA (New Jersey)?

Ska evt. flytta dit för en längre period, och vill gärna undersöka möjligheterna för att ta hunden med. Kan inte hitta information om USA-resor på jordbruksverkets hemsida, och då det nu ännu inte är 100% säkert att vi kommer iväg, tänkte jag först bara höra om det var någon här som kunde dela med sig av sina erfarenheter.

Sv: Resa med hund till USA

Kan du inte ringa Jordbruksverket och fråga?

Vad jag vet om har USA inga speciellt hårda regler för att släppa in hundar i sitt land, eftersom dom själva inte är rabiesfria. Däremot måste din hund vara rabiesvaccinerad för att få komma hem till Sverige igen, och det måste vara gjort av godkänt labb etc.

Ska givetvis leta rätt på gällande regler om det blir aktuellt, ville bara höra om någon visste något etc.

Eftersom jag "pendlar" mellan Sverige och Danmark så är hunden redan rabiesvaccinerad och testad etc.

Tack!:bow:

Har inte hunnit läsa igenom alltihopa, men det ser inte ut till att vara några omedelbara problem där!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 098
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 476
Senast: KesoNeso
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 428
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18