Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NejFleeer bilder!
Och så fina foton du lyckats få på Nemi, @Septicemia !
Mina verkar ha försvunnit från alla tidigare poster. Kan ni fortfarande se dem?
Nu är hon strax över en meter, ca 700 gram. Vi köpte henne i november, några veckor gammal, då vägde hon 170 gram i och var typ 50 cm
Ser inte heller dina bilder!Fleeer bilder!
Och så fina foton du lyckats få på Nemi, @Septicemia !
Mina verkar ha försvunnit från alla tidigare poster. Kan ni fortfarande se dem?
Jäklar i gatan vilken sabbväxt pryl!Nu är hon strax över en meter, ca 700 gram. Vi köpte henne i november, några veckor gammal, då vägde hon 170 gram i och var typ 50 cm
Ja, vi måste bygga om huset lite för att bygga en boning till da QueenJäklar i gatan vilken sabbväxt pryl!
Imponerande! Hur stora brukar de bli? Och vad är det för storlek på de andra?Nu är hon strax över en meter, ca 700 gram. Vi köpte henne i november, några veckor gammal, då vägde hon 170 gram i och var typ 50 cm
24 år, då måste jag ju fråga - hur gamla blir de?Ny liten presentation då!
Nipper - en av få gubbar i hushållet. Han blir tjugofyra mogna år i år om jag räknat rätt.
Shona - Unga damen är runt tio och de bor ihop.
och MoaBoa. Kenyansk sandboa, också runt tio år.
Bildbomben!
24 år, då måste jag ju fråga - hur gamla blir de?
Och, hur skiljer sig skötseln mellan de två arter (boa och majsorm, va?) du har, både inredningsmässigt och eventuellt annat?
Sista frågan får gärna du svara på också, @Monkie för dina arter.
Och så får ni be mig hålla käften om jag är för jobbig och frågvis.
Inte ett dugg rörigt, jätteintressant. Tack för att du tar dig tid!Förlåt om mitt inlägg var lite rörigt, Det är mycket som är svårt att sammanfatta och allt beror ju egentligen på vad man vill ha ut av sitt husdjur och hobbyn, men fråga gärna mer detaljerat om det är något särskilt du funderar på, @Hedinn
Hur stora terrarium har du? Och vad använder du för att hålla rätt värme och luftfuktighet? Är det svårare/krävs mer för att hålla bra hygien i ett fuktigt terrarium eller är det ingen större skillnad på den fronten?@Hedinn Både boan och pyton kräver en hel del utrymme,rätt värme och luftfuktighet. Alla är nattaktiva, på dagarna ligger de mest och gömmer sig, framförallt mina pytons. Kungspytons är kända för att vara kinkiga med maten, vilket vi har märkt i perioder. Jag har två coola och vänliga och en som provat att bitas några gånger.
Boan är alltid snäll och alltid hungrig!! Hon kan bli 3,5 meter så man får räkna med att ha ordentligt med plats!
Alla har olika personligheter
Mina är 125x60x50, det kommer vara godkänt för pytonormarna men Boans kommer behöva uppgraderas i omgångar och när hon blir stooor kommer det behöva vara typ 2, 5kvadrat, kommer inte exakt ihåg, vi ska bygga själva sen . Värmemattormed termostater, värmelampor, spruta vatten varje dag utan att materialet blir för blött då ormarna kan bli sjuka av det, stora vattenskålar och mossa samt fuktgrotta så de själva kan reglera. Vi har termometrar i terrariet som mäter temp och fukt.Hur stora terrarium har du? Och vad använder du för att hålla rätt värme och luftfuktighet? Är det svårare/krävs mer för att hålla bra hygien i ett fuktigt terrarium eller är det ingen större skillnad på den fronten?
Alltså, jag är ju lite inne på kungspyton, men nu har jag läst en massa om risker för brännskador av värmemattor och sjukdomar av uttorkning/fuktigt material så blir jag ju lite nojig och fundersam över hur svårt det är egentligen.Mina är 125x60x50, det kommer vara godkänt för pytonormarna men Boans kommer behöva uppgraderas i omgångar och när hon blir stooor kommer det behöva vara typ 2, 5kvadrat, kommer inte exakt ihåg, vi ska bygga själva sen . Värmemattormed termostater, värmelampor, spruta vatten varje dag utan att materialet blir för blött då ormarna kan bli sjuka av det, stora vattenskålar och mossa samt fuktgrotta så de själva kan reglera. Vi har termometrar i terrariet som mäter temp och fukt.
Jag har aldrig haft ormar som behöver torr miljö men det låter lättare att ta hand om faktiskt. Men jag tänker att man ska skaffa den arten man vill ha, det blir roligast då tror jag!
Jag vill gärna ha trynsnok (de är lite baktandsgiftiga) och fler varianter på boa. Borneopyton är riktigt riktigt häftiga också!!