Reockl handskar

C

cotton

Är det någon som har sådana vantar och är nöjd eller inte nöjd? Vilken färg gillar ni bäst? Vilken storlek? Hur var vantarna från början? En massa frågor :p om ni kommer på något annat att svara på så skriv gärna det också.

Själv har jag ett par svarta som är i minsta storleken 6 ½ tror jag att det är. Jag var osäker först om de skulle vara för små men när jag rider känns det bra. Det verkar som att de töjer ut sig, formar sig lite efter ett tag, har dock bara användt de ett par ggr. De är också bra på det sättet att jag ser om jag har händerna för lågt, då blir de grå! :D

Jag (och hela mitt stall) har sånna, och alla är jättenöjda!
Har strl 7, de är ju mjuka från början, men formar sig lite mer efter handen efter ett tag. Slitstarka är de definitivt.

Ok! Vad bra! :D Då vet jag att de håller länge också för de var ju inte jättebilliga precis...

Jag har svarta, men jag ska köpa marinblå *så jag matchar när det ska tävlas ;P*..

Hihi!!! :D Ska du matcha från hov till hjälm kanske?! :rofl: :D (Jag föreställer mig dig och in häst helt blåa!)

ja har ett par roeckl handskar, meredith michaels-modellen, svarta... storlek minns jag inte riktigt. Har inte använt dom så mkt än, men dom är jäkligt sköna, sen får man vell se hur kvaliten är, det lär ju visa sig. Tyckte dock inte att dom var så dyra.

För lilla mig som måste be mina föräldrar om pengar samtidigt som både jag och min syster rider två ggr i veckan och mamma en + en hel drös med hästgrejjer så blir det rätt så dyrt, ja. Det är ju inte dyrt i sig men med alla andra utgifter så blir det ju litegrann.

Jo det är klart att det är dyrt, dte är det för mig med, men i jämförelse med andra handskar så tycker jag inte att dom var så dyra.

jag har, super grip tror jag. Jättesköna men d är redan slitna efter ett par gånger? Men får hoppas att de håller sig vid det och inte pajar...

Har haft mina bruna i ca ett år nu. De är underbara! :bow:
Värda varenda krona. Dessutom var jag en slarver förut när det gällde lite billigare handskar, men eftersom de var de dyraste jag haft, mina gick på 365:- men jag har i efterhand sett att det går att få tag i billigare, så är jag också noggrannare med och hålla reda på dem och vet var jag har dem.

De var mjuka och sköna redan från början, tycker man får väldigt bra grepp med dem. Med vissa vantar slinker ju nästan tyglarna ur händerna.. :crazy:

Men Roeckl är helt underbara! Ångrar inte en sekund att jag köpte dem!

Dom är underbart sköna, iaf Light Grip. Har ett par "kopior" av dessa från Jacson, som också heter Light Grip, höll vantarna bredvid varandra och man kan inte känna ngn skillnad i materialet..bara ett tips då dessa kostar typ 149:-

Aha! :idea: Jag har ju inte kollat på så många skinnhandskar förut, inga som jag har gillat eller som har passat så...

Har et par sennepsgule, et par brune og et par hvite. I str 7 og 7 1/2. Veldig fornlyd.. :smirk:

Har samma som Peluso; Super Grip.
Har haft dom i x-antal år (vi pratar ca 3-4) och nu är dom ganska slitna :p
Kanonhandskar, värda varenda krona! :love:

Har ett par bruna, förresten :p

Jag älskar dem!!! :love: :love: :love:

Har både till vardags och till tävling, tycker de är helt suveräna, och regnar det så fäster de fortfarande, till skillnad från de flesta andra handskar.

Dock kan jag inte rekommendera att man får hjärnsläpp och har dem när man jobbar i stallet en massa, då blir det hål..*aherrrrm* ;) :crazy: :angel:

Det är de bästa hanskarna jag haft! Mjuka och sköna. Har haft mina i ett par år och de är helt utslitna på ringfingret och i handen liksom, dock ej trasiga på något sätt. Så hållbarheten är det inget fel på, men det greppvänliga ytskiktet slits ganska fort.

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
837
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 280
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 004
Senast: sthu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka