Rent ut sagt för jävligt...

lady_vip

Trådstartare
Loka hämtade tidningen i morse och på framsidan står det

Jakthund fick halsen avskuren

NU är jag inte så bra på att länka, så de som kan det kan ju göra det, men www.kristianstadsbladet.se och gå in under just denna rubriken...

Känns jättekul att släppa sina jakthundar om 2 veckor med tanke på vilka sjuka människor det finns... Men, vem vet, kanske man får nytta av sin studsare :devil:

//E

Sv: Rent ut sagt för jävligt...

Nej men fy vad hemkt ju!

Ett bevis på att det inte bara är varg som är farligt för hundar med andra ord...

FY F*N! Vad är det för sjuka människor som gör sånt här???? Varför skriver inte Aftonbladet om detta (såg inte artikeln på deras hemsida i morse iaf.) när dom smäller upp den vargdödade hunden med feta rubriker?

Det värsta är väl att de viskas om vem som har gjort det... Det är rätt så mycket djurens vänner/djurens rätt här nere just nu och demosterar mot just jakt (främst fågeljakt och grytjakt) och elaka tungor menar på att de gett sig på hunden eftersom det var en jakthund.

Hur sant detta är vet ju ingen, men jag tror mer på psykiskt störda människor...

//E

Tragiskt att vissa människor inte kan skaffa sig "normala hobbys", börja samla frimärken istället säger jag bara och låt dom stackars djuren vara ifred!!!!!

Tänkte säga, skaffa en guldfisk, fast det känns ju inte heller så lyckat...

//E

För att de vet att folk är knäppa redan... Jag vet inte, men vargdebatten har pågått i många år i jakttidningar, så nu vaknar Aftonbladet, tycker de kan ta och skriva om detta så man har en liten chans iaf att få fatt på vettvillingen.

//E

Om jag kom på någon som gjort så med min hund...

...skulle jag få tillbringa många år i fängelset.

Jag skulle hellre haft min hund vargdödad faktiskt... Jag förstår inte att folk blir så upprörda över det. Hunden är död. Den kunde lika gärna bli påkörd. Men inte vill någon förbjuda bilarna... Men av en människa så där *blurk*

Jag säger samma sak... Jag menar, vargen har ju sina instinkter... Men en människa som gör så här har ju helt fel instinkter iaf. Sen på nåt sätt, även om det är fruktansvärt vilken hund det än händer, men om människan iaf hade gått på sin egen hund... Detta är ju någon annans, men som sagt fruktansvärt även om det hade varit psykots hund.

Som sagt, det blir till att bära bössa i skogen i höst, skulle jag se nåt så smäller det :devil:

Det har inte börjats prata här än, men folk brukar veta. En häst fick ju halsen avskuren här för ett år sen, det har säkert vissa samband. De har dessutom hittat en hund som hade eldats upp levande, i vintras. Tror visst att vi har en djurplågare i stan...

//E

Det viskas bland vilka? Det ska till någon riktig idiot för att tro att skära av halsen på jakthundar skall vara något positivt i "anti-jaktkampanjer".

Min gissning är att det är en helt vanlig störd sadist som gjort detta.

fy! jag bor bara en liten bit ifrån där det hände! hoppas inte personen hittar hem till min hund... :(

Det är min gissning också, men du vet, folk pratar och iochmed att det har varit så mycket djurrättsaktivister här och varit på studiebesök på godsen osv, så har de lätt för att skylla på första bästa...

Nä, jag tror som du, en psykiskt störd sadist som borde sitta inspärrad...

//E

Vad hemskt!! Så fruktansvärt att någon kan göra så!!!! Det gör ont i mig att veta hur hon plågades, stackars, stackars hund!!

Torkar tårarna för fullt,tycker så synd om hundne och ägarna!

Ska krama mina två vovvar riktigt ordentligt i kväll!

Nä fy fan. Jag spyr.

Hemma hos "mig" fick ett föl halsen avskuren av en kille. Det var hans f.d. tjej som hade sto och föl och när hon gjorde slut så hämnades han så *urk* Kommer från en liten stad så... Alla vet väl...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 464
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama