Sv: renrasig?

jag tror inte den är renrasig.

Mer att det är en bastard.
Den ser för stor ut och för smalt ansikte för att vara renrasig.
En renrasig amstaff har bredare och kortare nos.

skulle mkt väl kunna vara renrasig. Vissa bilder kan även å hundar att se lite annorlunda ut. Men visst, håller väl till viss del med om att den kanske inte ser ut så som man tänker sig i första hand.

Staffar brukar ju ha ännu rundare huvud, här är en bild på min som är renrasig, lite samma perspektiv som "amstaffen":

b1.jpg

Det var det jag oxå reagerade på nu när du sa det!
Just den teckningen som den hunden har är inte speciellt vanlig heller på renrasiga Amstaffar.
Oftast ser man bastarder med den teckningen.

Skulle mer tippa på att det var rottis eller dobberman inblandat i den hunden.

Tack :) Schodiegun's heter kenneln.. Men jag tycker hon är ganska ful :D

Tack :) Schodiegun's heter kenneln.. Men jag tycker hon är ganska ful :D

hehe nej jätte fin.
Min nästa hund blir nämligen en Amstaff, har precis gjort mig av med min pb. hon mådde inte bra så jag tog bort henne nyligen. så jag kollar runt lite på olika kennlar i sverige och utomlands.

skulle mkt väl kunna vara renrasig. Vissa bilder kan även å hundar att se lite annorlunda ut. Men visst, håller väl till viss del med om att den kanske inte ser ut så som man tänker sig i första hand.

Håller med dig att bilder kan "luras" lite, och jag har faktiskt sett lite resligare renrasiga am. staffar med längre nos.

Men jag tippar ändå på att det är någon mer ras i...

Även om Shiva inte är en "äkta" amstaff så är hon helt underbar.:love: :love: :love:
Fruktansvärt glad och pussig, bryr sig inte om andra hundar när dom är ute och går, hon är ändå "bara" 20 månader :angel:.

(hon har inte så lång nos irl)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 495
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 890
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka