Aha, tack! Aldrig hört något namn på detKallas rörspis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, tack! Aldrig hört något namn på detKallas rörspis
Jag målade utsidan av våra köksluckor (samt även hästtransporten med det som blev över) med en färg som färgaffären rekommenderade åt mig. Det är en båtfärg och verkar extremt hållbar hittills. Den går absolut att torka av/rengöra regelbundet utan problem.Tänkte måla om hyllorna i våra köksskåp. Ingen har någonsin gjort något med dom, och det är obehandlat trä som jag tycker känns tufft att skura och hålla rent, vad för typ av färg bör användas? Vill ha något som tål att man våttorkar och rengör regelbundet.
10-poängare ska det givetvis stå. Går inte att redigera av någon anledning..Ett två tre så var vi färdiga med hallen!
Min man lovade mig golvsocklar innan vi hade kalas, så dagen innan satte han golvsocklar (& bakade bullar - han är en 10-poängstenar!)
Visa bifogad fil 113971
Vilken sorts färg använde ni till dörrarna? Jag har samma här nere i Skånehuset på ovanvåningen.Ett två tre så var vi färdiga med hallen!
Min man lovade mig golvsocklar innan vi hade kalas, så dagen innan satte han golvsocklar (& bakade bullar - han är en 10-poängstenar!)
Visa bifogad fil 113971
Vilken sorts färg använde ni till dörrarna? Jag har samma här nere i Skånehuset på ovanvåningen.
Edit: eller bytte ni dörrarna helt?
Åhneej, slängde ni de gamla vackra glasen?En dag till så har vi bytt alla fönster i huset plus lagt till totalt 13(!) nya mot baksidan.
10 av dem sitter i en 12 meter lång takkupa resten (i grovkök, kök och fikarum) är helt nya konstruktioner.
När de byter det sista fönstret imorgon slår de även upp ett nytt dörrhål. Ska bli så skönt med lugn och ro och tystare arbeten framöver.
Dessutom energisnålt och varmare i huset rakt av. Nu behöver vi bara en ny dörr till grovköket..
Till vänster gammalt ruttet ej öppningsbart. Till höger nytt och modernt med bibehållen "cottage feel". Avdelarna i glaset kläs med trä från utsidan för optimal funktion.
Visa bifogad fil 110253
Har ni målat hela eller bara stänken? Vill sååååååååååå gärna byta färg på min fula mörkgröna sak.I måndags blev kakelugnen godkänd av sotare, hurra! Nu ska den stå och torka så vi förhoppningsvis kan premiärelda i vinter.
Det syns inte riktigt på bilden, men den är stänkmålad med gröna prickar som får ton i ton med tapeten.
Vi har inte målat den själva utan glasyren är sådanHar ni målat hela eller bara stänken? Vill sååååååååååå gärna byta färg på min fula mörkgröna sak.
Det där var helt galet snyggt!I måndags blev kakelugnen godkänd av sotare, hurra! Nu ska den stå och torka så vi förhoppningsvis kan premiärelda i vinter.
Det syns inte riktigt på bilden, men den är stänkmålad med gröna prickar som får ton i ton med tapeten.
Snygg tapet också!I måndags blev kakelugnen godkänd av sotare, hurra! Nu ska den stå och torka så vi förhoppningsvis kan premiärelda i vinter.
När jag ser dina dörrfoder och golvlister blir jag sugen på att ta tag i att återställa till grått hos mig också. Våra dörrfoder är lite gulnat vita - och blanka - men under finns en mjukt grå mattare färg. Tror att det hade blivit fint att måla så igen...I måndags blev kakelugnen godkänd av sotare, hurra! Nu ska den stå och torka så vi förhoppningsvis kan premiärelda i vinter.
På onsdag ska vi äntligen lägga nytt golv i lägenheten. Hatar att ha plastmattor till golv. Finns det något fulare och mer vidrigt.
Jag har laminat överallt just nu.. å älskar de!Ja! Det finns fulare och vidrigare golv: laminat Jag skulle hellre ha plastmattor än laminat.
Det är många som älskar laminat, så du är i gott sällskap. Jag är i minoritetJag har laminat överallt just nu.. å älskar de!