Sv: Renovera badrum?
Usch, vi MÅSTE inom något år renovera vårt badrum, och jag vill helst inte tänka på vad det kommer kosta...
då min sambo slet ner våtrumsmattan från väggen för nåt år sen och det har stått så sen dess. RIktigt fult och förmodligen inte så hälsosamt för väggen heller vilket jag påpekat flera gånger.
Vi har tänkt oss ett stilrent badrum med lite gammaldaxa inslag,
som ska 'hålla stilen' i bra många år utan att man ska behöva ändra annat än handdukar o sånt 'piff'.
När vi renoverade köket så lämnade och byggde vi igen en gammal del av köket, där vi senare kommer slå ut väggen för att öka på toans kvm,
så det kommer bli 12-14 kvm någonting när det är klart om jag minns rätt.
Vi har tänkt oss vitt matt kakel med vit fog (som vi har i köket, fast där har vi blankt kakel) och svart lite glittrande klinker på golvet,
Vita stilrena badrumsmöbler (komod + speglskåp) och ev ett vitt högskåp eller ett med spegelframsida.
Fläkt givetvis och handdukstork, golvvärme, mindre badkar på lejontassar med
'gammaldags' blandare/duschmunstycke.
Dusch i ett hörn med glasbetong och glasdörr.
Helst vägghängd wc om det inte blir mkt dyrare o krångligare.
Vi har tänkt göra det mesta själv utom el o avlopp, det tar vi hjälp av bekanta, men lär få betala såklart ändå.
Om vi får råd så tänker vi försöka byta innertaks-skivorna och sätta spotar + vanlig belysning samt byta de två fönstren till nya 'vanliga' och sätta frostad film nertill bara på dem (de är rätt högt upp så det är inte så nödvändigt att det är insynsskydd på hela, då de är mot vår baksida o skogen)
Det känns som bara grejerna + kostnad för ny el o så kommer landa på 60-70 tusen och då har vi ändå inte tänkt nåt lyxigt förutom möbeln + spegeln som kommer vara från svedbergs (mest troligt) och lejontassbadkaret för mellan 5-9000:-
Vi har funderat i flera år hur vi vill att det ska se ut och upplevas och vad vi vill ha för planlösning och jag tror det kommer bli kalasbra när det väl är gjort