Rengöring/inlämning av kamera, hjälp!

T

Toviie

Har en Nikon D40 + 3 st objekitv som skulle behövas lämnas in på rengöring/genomgång/reparation vad tror ni det skulle kosta att lämna in allt samtidigt? var ska man lämna in det?

Inget av utrustningen är trasigt, men ena objektivet har fått sand i sig och går därför trögt att skruva på osv. kamerahuset är typ 3 år gammalt och har aldrig krånglat men jag känner att det skulle behöva kollas igenom och fräschas upp.. vågar inte peta själv i det.. de andra 2 objektiven behöver rengöras och kollas igenom eftersom de har stått och dammat ett tag.. vad skulle ddt kosta ungefär att lämna in? :)
 
Sv: Rengöring/inlämning av kamera, hjälp!

ett par hundralappar per pryl.. kanske dags att fundera på vädertätade grejjer om du lyckas få in sand i de..
 
Sv: Rengöring/inlämning av kamera, hjälp!

okej tack:) vet du var man ska vända sig? ska man ringa till nikon, eller affären där man köpte grejerna eller?
 
Sv: Rengöring/inlämning av kamera, hjälp!

du kan gå till valfri fotobutik som utför servicar för att få det uträttat.. förslagsvis tar du någon av nikons serviceverkstäder.. vilken du ska gå till beror på vart du bor, men det framgår utav nikons hemsida om inte annat.
 
Sv: Rengöring/inlämning av kamera, hjälp!

När jag köpte min D40 2007 så ingick det en gratis rengöring per år de kommande tre åren (tror jag att det var..).

Bor du i Stockholmstrakten kan du gå direkt till Nikons kontor i Solna. Det gjorde jag med avsikten att lämna in den på rengöring. Någon inlämning behövdes dock inte då de rengjorde den direkt medan jag väntade. Gratis vad det också!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Nikon D3000 (5 år gammal) säger att den behöver service för att det är fel på någonting med autoinställningarna. Det verkar gå att...
Svar
5
· Visningar
804
IT & mobiler Jag har en Nikon D40 (ca 3 år gammal) som jag har varit extremt nöjd med. Har till den ett 55-200 objektiv som bara är :love:! MEN...
Svar
9
· Visningar
1 535
Senast: Mononoke
·
IT & mobiler Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta den gärna i så fall! Jag letar nytt objektiv till min Nikon D40x. Det är först och främst ett...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 105
Senast: Saeta
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 450
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp