Rengöring av parkett?

Bri

Trådstartare
Jag undrar vad som är bäst att använda när man ska rengöra parkettgolv. Är vatten tillåtet överhuvudtaget egentligen? Har läst någonstans att det kan torka ut träet, men hur gör man annars? Grönsåpa, diskmedel eller inget medel alls? Tror att jag sett något speciellt rengöringsmedel för just parkettgolv också, men det kanske bara är humbug! Hjälp en förvirrad nybliven husägare! :D

Sv: Rengöring av parkett?

Parkett går finfint att moppa med skurmedel eller grönsåpa. Det viktigaste är att du inte får blöta golvet, det ska alltså torkas fuktigt och inte dränkas :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 155
Senast: Alexandra_W
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 796
Senast: Elina8
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 151
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA