Sv: Religiös skolavslutning
Jag har ingen bara-för-att-attityd, men jag väljer mina strider.
Det är en fråga om prioriteringar.
Man kanske måste börja med det farligaste först?
Jag skulle inte bråka om en skolavslutning i Kyrkan med präst och allt.
Då jag anser att den är ofarlig och att jag kan reparera skadorna efteråt.
Däremot så gick jag till skolan och visade upp läroplanen, den som visar att bollsporter inte är något krav för att få betyg i Gymnastik.
Det är inte ens något krav för att få MVG.
Och så krävde jag antingen hemundervisning som skulle ske enligt läroplanen eller en läroplansanpassad undervisning utan skaderisk för dottern.
Hon har för avsikt att bli violinist så en skadad hand eller ett finger är en katastrof.
De anpassade hennes gymnastikundervisning och hon fick betyg.
Jag krävde hemundervisning även i engelska och matematik då lärarna i dessa ämnen var undermåliga.
Dottern fick då med omedelbar verkan byta till grupper med andra lärare.
Det finns viktiga saker att bry sig om och så finns det saker som inte är viktiga.
Min mor hade samma bara-för-att-attityd.
Jag har ingen bara-för-att-attityd, men jag väljer mina strider.
Det är en fråga om prioriteringar.
Man kanske måste börja med det farligaste först?
Jag skulle inte bråka om en skolavslutning i Kyrkan med präst och allt.
Då jag anser att den är ofarlig och att jag kan reparera skadorna efteråt.
Däremot så gick jag till skolan och visade upp läroplanen, den som visar att bollsporter inte är något krav för att få betyg i Gymnastik.
Det är inte ens något krav för att få MVG.
Och så krävde jag antingen hemundervisning som skulle ske enligt läroplanen eller en läroplansanpassad undervisning utan skaderisk för dottern.
Hon har för avsikt att bli violinist så en skadad hand eller ett finger är en katastrof.
De anpassade hennes gymnastikundervisning och hon fick betyg.
Jag krävde hemundervisning även i engelska och matematik då lärarna i dessa ämnen var undermåliga.
Dottern fick då med omedelbar verkan byta till grupper med andra lärare.
Det finns viktiga saker att bry sig om och så finns det saker som inte är viktiga.