Relax me tillskott

BernT

Trådstartare
Har beställt en burk med Relax me som jag ska hämta på posten imorgon. Någon som testat? Har den effekt? Min häst är inte über-hetsig men blir lite väl till sig ibland och lite spooky, så ska bli intressant om det funkar :p

Sv: Relax me tillskott

Har gett det ett tag nu och min häst har aldrig varit så utåtagerande som nu :/ haha jaa ska ge det några veckor till så får jag la se hur de går :p

Vad innehåller det? Många tillskott finns inga eller vaga bevis för att det ska fungera.

Contains per kilogram:
Vitamin E 44,000 I.U
Magnesium 50,000mg
Thiamine Hydrochloride 80,000mg
Riboflavin 500mg
Folic Acid 300mg (B-vitaminer)
Pyridoxine Hydrochloride 20,000mg
Saccharmyces cervisiae
With a unique blend of Liquorice and Silica for optimum gut health and absorption.

Utöver vitamin E och magnesium så har du köpt B-vitaminer med en släng jäst i. Om det sen hjälper eller ej...

Thiamine Hydrochloride 80,000mg = Vitamin B1
Riboflavin 500mg = B2/Vitamin G
Folic Acid 300mg (B-vitaminer) = Folsyra/B9
Pyridoxine Hydrochloride 20,000mg = B6
Saccharmyces cervisiae = Vanlig jästsvamp

Det vet jag, det är ju magnesiumet som ska ge en lugnande effekt. Kostade bara runt en femhundring för 750 g så kan ju vara värt att testa.

Det vet jag, det är ju magnesiumet som ska ge en lugnande effekt. Kostade bara runt en femhundring för 750 g så kan ju vara värt att testa.

Men varför köper du då inte ett magnesiumtillskott, kostar typ 100-150 kr för 1 kg.

Skämtar du ? Köp magnesium om det är det du ska ha . Kostar inte en bråkdel . Jisses .

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama