rekommendation av rockard/vagn till dartmoorponny

I

ing

Precis skaffat en liten sötnos som jag tänkt köra in. Han är ca 1,25 i manken. Funderar på om jag skall bygga eget eller köpa en tvåhjulig vagn till honom när det blir dags, vilket förmodligen är ganska snart då han verkar cool med både trafik, plastpåsar och grejor som hänger och slänger både vid och mot honom. Någon som har något bra förslag på ex. rockard som inte kostar en förmögenhet? På sikt vore det kul att vara med i någon liten småtävling så gärna något som fungerar för det också.

Tack på förhand!:love:

Ingela

eros_trav.jpg

Sv: rekommendation av rockard/vagn till dartmoorponny

Måste bara säga att det var en JÄTTE fin ponny du har!! :love:

Alazan skrev:
Måste bara säga att det var en JÄTTE fin ponny du har!! :love:

TACK!! :love:

Han är supermysig och väldigt snabblärd. Har inte fått göra så mycket innan han kom till mig (läs nästan inget) så suger i sig all uppmärksamhet. Bestämt mig för att börja clickerträna honom också tror det kommer att passa honom bra då han ibland inte riktigt förstår vad jag menar men alltid "vill" göra rätt.

//Ingela

Senast ändrad av en moderator:

Vad skoj! Hoppas att det går bra för er, håller tummarna! :)

Man bör ju göra en nogrann/försiktig inkörning med alla hästar tycker jag, även om de är lugna/lättlärda/snälla för jag anser ju bara att man vinner på det i längden! :)

Driveout
har fina vagnar! Lite dyrare :angel:

Stallberg.se har ponny rockarder till trav. En Bullet ponny rockard för 4270 kr.

Annars är väl Börjes vagnar hyffsade till en mindre ponny (man ser över ponnyn iaf) om det finns linor o trissor (travrockard) går dessa att använda istf draglina/svängel.
Bakselens fästrem kan man ju skarva och sätta i första sakelögglan fast det är bättre att svetsa dit baksele ögla samt svängel(fäste) om man kan det.

/Lisa

Senast ändrad:

Tack för tipsen! Det jag allra helst vill ha är en gig, men det är ingen förstavagn så bara att vänta, träna och spara.

Jo.. det går bra med sötnosen. Han är absolut inte sävlig utan en väldigt pigg krabat och verkar tycka det är skitkul att äntligen få jobba. Den sista veckan har hans temperament ändrats en hel del.. förut gick han från "kolugn" till "unghingst" (sent kastrerad) på 5 röda nu verkar han ha landat någonstans mittemellan vilket jag tycker är positivt.

Upptäckt att han blir lugn som en ko när han är osäker eller det blir för mycket för honom så bra signal till mig = är han så lugn lyckas jag inte göra mig förstådd eller så är det lite för läskigt.

Vi tömkör för fullt just nu.. korta pass 5-10 minuter i rask skritt och med mycket hjärngympa så han inte tycker det är trist.. slalom mellan och runt glest placerade träd.. genom högre vegetation och mellan slyen är nästa steg.

Fortsätter han så här tror det inte dröjer många veckor innan vi kan börja träna honom att gå in mellan skacklarna. :)

//Ingela

Liknande trådar

L
Körning Hej allihopa, jag hade förut ett riktigt stort halvblod som jag lät köra in som fyraåring. Det var min första häst och jag köpte en...
2
Svar
35
· Visningar
3 672
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hanhundar och löptikar