Reklamera veterinärbesök?

Jozze

Trådstartare
Jag undrar om någon har gjort det och hur du i så fall har gått till väga? Jag har frågat Agria på deras chatt, men hon som svarade hade ingen aning utan hänvisade till veterinären.

Sv: Reklamera veterinärbesök?

Vad är det du är missnöjd med? Per definition så är det nog svårt att hävda reklamation, utan det handlar väl mer om felbehandling i så fall. Har du pratat med veterinären i fråga?

Jag är inte nöjd med att behöva betala tusentals kronor för ett några minuter långt besök där de ändå inte hittade felet, medan den ordinarie veterinären hittade felet på en gång dagen efter för en tiondel av priset.

Så det är ju egentligen ingen felbehandling, snarare en icke-behandling trots att hunden behövde behandlas. Men nej, jag/vi har inte pratat med den första veterinären utan jag ville reka lite först. :)

Hur kan det ha kostat tusentals kronor för några minuters konsultation? Var det under jour/helg? Får man fråga vad det var för fel på hunden?

Jag har aldrig hört om reklamation av ett veterinärbesök, utan bara felbehandling. Men ring veterinären och säg som det är så kanske h*n kan förklara lite bättre varför det blev som det blev.

Japp, det var under jour.

Ja, vi får väl ringa den första veterinären och fråga vad de säger. Jag har googlat och inte heller hittat något matnyttigt.

Det bästa är väl om du helt enkelt ringer kliniken och frågar vad det är du betalat för. Men under jourtid är det generellt sätt dyrare än under vanlig tid. Det är alltid bäst att försöka prata med personerna ifråga först och försöka reda ut det hela på ett trevligt sätt, än att börja med en anmälan.

Vad jag har förstått av sånt man läst osv, så kan en veterinär aldrig ställas ansvarig för sin eventuella okunskap.
Har de varit väldigt försumliga, slarvat eller så är det en sak, men att de inte hittar felet.. Tja, de är mänskliga, och har rätt att vara det.
Även om man som ägare såklart alltid direkt vill träffa den perfekta och allvetande veterinären.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Mirach
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 582
Senast: hollypolly
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen