reklamera ridbanan

F

fnorr

Har efter moget övervägande beslutat att reklamera ridbanan, troligen med juridisk hjälp. Den byggdes för 10 månader och är fortfarande alldeles för djup(på vissa ställen 15 cm) för att kunna användas. Kan ngn dela med sig tips och tankar kring detta? Mkt tacksam.

Sv: reklamera ridbanan

En lokal entrepenör har gjort allt jobb samt tillhandahållit materialet som sägs och ska vara en blandning av stenmjöl och knådbar sand. Men sanden känns inte det minsta knådbar.... och de har lagt på 15 cm av denna blandning ovanpå 10 cm bergkross. Underst fiberduk samt dränering.

De skulle inte ha lagt på 15 cm på en gång och materialet är inte tillräckligt blandat. Jag kan knappt rida där det känns som ett sandtag. Jag talade väldigt noga om att den inte fick vara för hård och absolut inte för lös. Vanligast här uppe är grusbanor som alla är på tok för hårda. Det måste finnas ett mellanting. I dagsläget har jag en dränerad sandlåda på 30x60. Jag är jätteledsen. Ridbanan kan ju inte heller hyras ut eller användas proffesionellt.

Har du pratat med entrepenören så han vet att du tänker reklamera? Jag tänker att han kanske då blir lite mer tillmötesgående och vill hjälpa till att göra något åt banan.

Ja vi fick tag i honom idag. Han ska lösa problemet, MEN vi har hört det förr.....och ingenting händer. De har vid flera tillfällen gjort små åtgärder som är som en droppe i havet. De som jag tror behöver göras är att skyffla bort hela översta lagret och göra om det. Där klämmer skon....bar den knådbara sanden har gått lös på 56 700!

Har inga tips tyvärr, men jag lider verkligen med dig. Knäpp entreprenör som verkar tro att sanden ändrar konsistens bara man lägger den i pyramider en gång i kvartalet och sen kör ut den igen :/ Näe hoppas du får nytt underlag eller pengarna tillbaka.

/Grannen längst in på gatan

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 144
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar