Reklamera häst

Jag tycker snarare att det låter bra att du måste vänta två veckor innan beslut tas om att skicka iväg hästen. Det är en tid att landa i vad som faktiskt hänt, utvärdera och framförallt - två veckor till att lära känna din häst! Vill inte försöka övertyga dig om att behålla en häst om du inte vill, men under dessa dagar har du ju ändå möjlighet att se förändrade rörelsemönster, eventuell brunst försvinner, vädret kanske förändras etc. Hästen har ju inte hunnit landa ännu, och att vänta två veckor kanske gör att du får möjlighet att landa i allt det här också.
Ja det kan vara klokt men tror också det kan vara bra för mig att någon duktig sitter upp och gör jobb med henne i en månad och därefter så kan jag kanske hoppa upp, om jag har lust och fått en nytändning för hästarna igen. Just nu känns allt bara jobbigt så tror det vore bra både för mig och henne att få ett break, om hon är jätte snäll där kanske det känns bättre och om jag inte känner mig sugen att ha kvar är det ju ett bra alternativ att hon får ha kvar henne för försäljningen.

Ja det kan vara klokt men tror också det kan vara bra för mig att någon duktig sitter upp och gör jobb med henne i en månad och därefter så kan jag kanske hoppa upp, om jag har lust och fått en nytändning för hästarna igen. Just nu känns allt bara jobbigt så tror det vore bra både för mig och henne att få ett break, om hon är jätte snäll där kanske det känns bättre och om jag inte känner mig sugen att ha kvar är det ju ett bra alternativ att hon får ha kvar henne för försäljningen.
Låter som en bra plan!

Låter som en bra plan!
Ja det får bli så nu. Det löser sig, en jätte fin häst egentligen som kan bli en bra tävlingshäst men det ska ju vara kul och just nu känns det inte kul. Hon kommer ju vara tillräckligt nära att jag kan åka dit och rida under helgen eller vardagar när hon är på tillridning. Men min kompetens är inte tillräcklig om det är sadeltvång och min rädsla tar över för att kunna jobba igenom. Idag vågade jag longera men hon behöver ju arbeta mer än så fram tills att jag vågar igen! ☺️

Ja det får bli så nu. Det löser sig, en jätte fin häst egentligen som kan bli en bra tävlingshäst men det ska ju vara kul och just nu känns det inte kul. Hon kommer ju vara tillräckligt nära att jag kan åka dit och rida under helgen eller vardagar när hon är på tillridning. Men min kompetens är inte tillräcklig om det är sadeltvång och min rädsla tar över för att kunna jobba igenom. Idag vågade jag longera men hon behöver ju arbeta mer än så fram tills att jag vågar igen! ☺️
Jag tror fler borde ta efter - att be om hjälp när man behöver. Det är ingen idé att kämpa sig igenom saker själv. Sjukt bra att du longerade idag!!

Tack till alla som gett goda ord och varit stöttande ❤️ Precis vad jag behöver just nu - en plan framåt! Känns så bra i magen att ha det, veta vad man ska göra med alltihop! Det är så viktigt att vi är snälla mot varandra 🙏🏼 Alla gör sitt bästa och nu har jag lärt mig en ny lärdom i livet!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 212
Senast: Juli0a
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 219
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat