Reklam generellt

Samtidigt blir jag ledsen att så många använder annonsblockerare här, då jag ändå tycker att jag har betydligt snällare banners än exempelvis vissa dagstidningar och andra sidor där det ofta är större banners och banners som tar upp hela skärmen och måste klickas bort för att kunna fortsätta.

...

Vad skulle du vara villig att betala för att slippa banners,
per månad,
per år?

För mig är det inte laddningstiden eller storleken på banners som är problemet utan att jag inte kan fokusera om det händer för mycket på en sida. Rörlig reklam är värst, det blir svårt att koncentrera mig på det jag läser.

Jag skulle kunna betala minst 500 kr/år.

Jag inser dock att vissa av er har problem med långsam laddning.
Det jag upplever är inte "traditionellt" långsam laddning beroende på flaskhalsar i uppkoppling/kapacitet, utan snarare att somliga annonser/flöden liksom verkar stappla och pausa. Andra laddar blixtsnabbt, men den totala effekten blir ändå att sidan ofta haltar märkbart. Detta upplever jag oavsett dator/plattform (iPad, Win8, Win7, gammal slö hårdvara eller ny högspecad hårdvara).
Lämnar jag Buke uppe i en IE-flik ser jag ofta, mer som regel än undantag, att den instansen efter någon eller några timmar ätit upp många hundra MB eller uppåt 1 GB och belastar processorn rejält. Det har jag bara observerat i Windows+IE, men oberoende av versioner.
Förslaget om möjlighet att betala för att slippa banners tackar jag för, det är något jag funderat över i många år, jag är osäker på hur många som skulle vara intresserade. Viktigt är också att det i så fall kan göras på ett smidigt sätt.

Vad skulle du vara villig att betala för att slippa banners,
per månad, per år?
Jag skulle egentligen vilja veta "min del" av annonsintäkterna för det resonemanget, samtidigt förstår jag ju att betalningsviljan är det som i slutänden sätter nivån för vad som går att ta ut. Själv skulle jag kunna tänka mig att ett par tior i månaden skulle kännas rimligt. En hundring per kvartal eller 250 per år kanske.

Skulle också gladeligen betala för att bli av med banners. Förslagsvis kanske 19:- månaden eller någon sådan lösning? IFokus har en betalversion, minns dock inte vad de tar :) Men de har garanterat förlorat många användare sedan de började med sina reklambanners, men deras användare är inte lika trogna som Bukes :)

Har du haft möjlighet att kolla? :o
Ok, glass och sambo är tillbaka och rapporten är som följer:
1. För iphonen finns en adblock-app i AppStore :). Den heter adblock plus (abp).
2. För datorn googlade han bara adblock och laddade hem det direkt från hemsidan. Finns således inte i AppStore.

Så. Nu ska jag äta glass :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka