Rejält förkyld?

Har en kollega som tydligen testades negativt men hennes man positivt, de har samma symtom 🤷‍♀️

Tillägg - Hon är givetvis hemma ändå!
 
Min mamma gjorde det själv ja, sådant covid 19 hemtest. Det ska dock inte tas i näsan utan i långt back i halsen/svalget - min mamma fick kväljningar samt surra uppstötningar när hon gjorde testet på sig själv. Hon följde instruktioner på hur man ska ta testet.

Har själv gjort hemtestet för typ 2 veckor sen pga av en svårt förkylning. Tyckte inte dirket att det gjorde ont men det var sjukt obehagligt, fick kväljningar.

Om nu hemtest inte går att lite på, varför finns det då och varför skulle myndigheten ge ut det?

Vår region tillhandahåller inte självtester, så jag kan inte svara för mer än att nasofarynxprov är golden standard så som jag förstått. Att alla ska få testa sig en masse är politikerbeslut och ej alltid medicinskt förankrade som jag förstått vissa kollegor.
 
Vår region tillhandahåller inte självtester, så jag kan inte svara för mer än att nasofarynxprov är golden standard så som jag förstått. Att alla ska få testa sig en masse är politikerbeslut och ej alltid medicinskt förankrade som jag förstått vissa kollegor.

Självtest i min region innebär att man tar prov från både svalget och näsan samt saliv.
 
VC ringer upp mig 8.20, ficl rådet av 1177 att kontakta VC. Hostan ger sig inte, snarare tvärtom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 984
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp