Regntäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 683
Sv: Regntäcke!

Amigot ÄR super!
Det andas, håller tätt och utan fyllning är det ju så behändigt att bara vika ihop o ta med sig på tävling o.s.v.
Plättlätt o bara ta med sig ner till ridhuset om det regnar när man går ner. Jag älskar det :love:

Aha. Låter utmärkt ju :) Jag tänker beställa ett sådant har jag bestämt. Blått med vita kanter :love:

pimy: tack för adressen :bow: ska kolla in genast.

Alin >> Det TM täcke jag haft fastnade inget på trots min lurvis jättepäls haha så kanske är olika på olika? *vet inte*
Hoppas du hittar ett bra!!

Vet ej hur kvaliten är men gekås har regntäcken som är teflonbeh. och som andas för en billig peng :D :D
Kanske är ngn. här som har ett som kan säga ngt. om dem.

Kollade också på dessa när jag var där sist, såg faktikst Riktigt bra ut för de pengarna.
Teflonbehandlade, hade bogveck och andasfunktion. I fina färger dessutom! :)

Fast jag var ju där förra veckan.. Så det är för sent :p

wingil: Jag har också en lurvis med JÄTTEpäls :D (nordis).
Tvättade hennes TM täcke i går och där blev massor av hår i maskinen. Som du säger, det är väl kanske olika. Vad hästen har för päls eller hur man sköter täcket.
Jag.. hrm.. tvättar faktiskt inte mina täcken speciellt ofta ( :angel: )
Har fått för mig att de håller längre då :)

Och sen vet jag inte vad det var för märke på dem? Har för mig det var något som jag aldrig hade sett förr.
Jag är lite kinkig och köper helst märken som jag Vet brukar vara bra i kvaliten :p

på börjes....
http://www.borjes-tingsryd.se

7083 Himalaya Regn
ett regntäcke som även kan användas som utegångs-, stall- och transporttäcke. Täcket är rivstarkt eftersom det är specialvävt i 600 denier polyester Diamond ripstop. Innerfoder i mjuk polyester. Det är vattentätt samt har "andasfunktion". Dubbla snabb-bogspännen, kryssgjordar, benremmar och svansrem ingår. Andas egenskap 3000 mvt Vattenpelare 3000 mm
Blå med marin/ljusblå detaljer Brun med beige/mörkbruna detaljer .

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7083.jpg

Material: Polyester
Färg: Blå, Brun
Storlek: 105-165 cm

399kr....

Eller:

7034 Mac Pro Rain Special
ett regntäcke som även kan användas som stall- och transporttäcke. Täcket är rivstarkt eftersom det är specialvävt i 600 denier Ripstop polyester. Det är vattentätt samt har "andasfunktion". Teflonbehandlat. Fodrat med tunt polyesterfoder samt nylon i bogen för att förhindra skav. Bogveck för bästa rörelsefrihet. 2 ställbara snabbspännen i bogen , kryssgjordar, benremmar och svansskydd ingår.
Beige/brun rutigt med beige kantband och svart passpoal. Stl: 115-165 cm

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7034.jpg

Material: Polyester
Färg: Beige/brun
Storlek: 115-165 cm
Tvätt:

529.00kr...

Senast ändrad:

Jag har ett Shires Typhoon som jag är väldigt nöjd med. Det har andas-funktion, bogveck, kryssgjordar och är fodrat i bomull. Kostar ca 695,- Finns i olika färger!

typhoon%20rain.jpg

ja köpte ett teflonbehandlat regntäcke, ofodrat förra sommaren hos eriks hästsport tror ja det heter..ligger vid slöinge iallafall. det var rosa med gråa remmar o jättebra! :) kommer inte ihåg vad det kostade men det var nåt på 700 tror ja...

Kollade på deras regntäcken igår och de har olika foder :D Kanske därför? :)

Tjaa.. kan vara en lösning på problemet :D Olika foder. Den lösningen kör vi på.

CallMeAce: Kanske är värt att åka dit och kolla då, ligger ju inte alls långt från där jag bor heller (rätt på motorvägen sen är man där, enkelt och bra :D ).
Var jättelängesen jag var där också.. *hm*

Det var också fint :) Verkar vara smarta anordningar för bukgjordarna också.

Kjøpte et 'Rain Dance' på HORZE.
Bogveck, nät foder. koster de rundt 500 kr tro? Nye modellen går å kjøpe halstäcke til også.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: Hagstadius
·
Utrustning Har ett Showmaster ofodrat regntäcke, som har perfekt passform till hästen, men som hela tiden varit lite opålitligt vad gäller att...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: Chili
·
Utrustning Min häst är täckesklippt och har lurvat på sig ordentligt i höst och går därför bara med täcke när det regnar hela dagarna. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 638
Senast: nira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter