Regntäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 683
E

Egonson

Jag letar efter ett teflonbehandlat regntäcke.
Det ska vara ganska tunnt fodrat eller helt ofodrat, ha bogveck och kosta max 700 pix. Såklart ska det hålla för regn och rusk då.
Färgen är ganska obetydligt, så länge det inte är rosa, skrikgrön eller någon sådan färg.. :p Ska finnas i strl 155 cm. 150 cm funkar också.

Har kollat lite på Börjes Mac Pro täcke, det rutiga regntäcket för 529 kr som ska vara teflonbehandlat.
Någon som har erfarenhet av det? Håller det bra för regn tro?

Sv: Regntäcke!

Inte teflonbelagt, men jag gillar Källkvists Olympic Protector Light. Har hittills bara provat det med fleecefoder (590,- hos Lillhästen) men det finns även en "ofodrad" variant som är något billigare. Mörkblått är lagom diskret för mig :)

Våra två har hållit för 10-12 timmar i riktigt regnrusk och blötsnö, och svettig häst torkar bra under täcket också.

Okej. Tack för tipset! Ska kolla upp det :)
Det är väl inget måste att vara teflonbelagt, men jag har erfarenhet att det är bra eftersom vattnet "pärlar" sig uppepå tyget och bara rinner av i princip.

Inte några bogveck, men Horsewares Amigo är super! Billigt, håller tätt och är bara helt super! Finns hals att fästa på oxå : )
betalade typ 600kr eller mindre för mitt...

Jada, men dom (eller nästan dom) pärlorna får du av ett BRA andastäcke i vilket fall. Detta blir INTE blött "i tyget", vätan samlas ovanpå och priset är som sagt ganska sympatiskt. Har dock bara tvättat det ena en gång, men noggranhet med proceduren där är ju viktigt för alla täcken ...

Jag är positivt överraskad av Hööks TM Summer Rain. Köpte det till förra sommarn och det är vattentätt, andas och hästen hålls sval. Dock inga bogveck. Bra passform på pållen med :love: :bow:
Såg att de rear det 200kr billigare nu under en period.

Har sneglat på det nu också. Såg det kostade typ 645 kr någonstans var det nu var :p Är väldigt sugen på det faktiskt :d
Horseware lär visst vara helt super vad gäller regntäthet?

ang: Ok, bra då. Jag har ett täcke (Royston, engelskt märke) där yttertyget och fodret "suger upp" vattnet, det håller dock tätt ändå men jag tycker inte om när det blir sådär genomblött. Känns inget bra att ha på det en hel dag.

domino: Det har jag med tittat lite på, men vad är det för foder inuti? Är det samma som det "vanliga" TM Rain?? För det fodret är ju som bekant lite opraktiskt.

De jag använt är TM.. det där sagegröna/ljusgröna som de sålde förra året och i år igen.. kostar 500 nånting :) helt ok.. det eller olympic protector. De två har jag kört med och båda funkar topp topp!

Jag har Events Basic regntäcke som finns både fleecefodrat och ofodrat. Det har rejäla bogväck och är inte värst dyrt heller, köpte mitt för under 600kr. Det kan jag verkligen rekommendera!

Jag har massor av tacken att kolla upp nu ju.
Tack for alla svar!

wingil. Jag har tva st TM Rain till den andra hasten, det bla-grona och det gra-svarta, de ar iofs ganska gamla nu (ett av dem ar 6 ar gammalt) men de tillverkar ju fortfarande likadana.
De har hallt bra mot regn, men de har sa opraktiskt innertyg, fastnar massor av pals och har, och det blir sa latt elektriskt.
Olympic Protector har jag iofs inte provat, inte heller tittat pa. Kollar upp det ocksa.

*Skriver upp pa listan*

Obs,
Datorn dummar sig darfor skriver jag lite konstigt.. *Arg pa datorn*

Senast ändrad av en moderator:

Jag har det (tror jag) har ett ljusblått täcke, kanske heter det Himalaya, det billigaste regntäcket från Börjes iaf. Håller tätt o andas någorlunda. Dock är sömmarna inte så superduper, de passformssömmarna bak på rumpan har släppt både på mitt o en kompis täcke.

Hööks HorsePower rain med "regndroppar" på har jag köpt, det är ljusblått/blått. Bogveck och snabbspännen och håller bra tätt mot regn, bra innerfoder med.

Álin skrev:
Forrsten, ingen som har provat Borjes tacke MacPro.

Jag har mac pro, dock i en annan färg än beige (jag har grönt/blått)

Det är superbra kvalitet och håller absolut torrt :)

prisvärt täcke :banana:

Jag har också hört att det ska vara prisvärt (eller läst på buke snarare).
Huh, det blir svårt att välja.. :p

Lutar åt ett Amigo Turnout utan fyllning, mörkblått med vita kanter..

Har följade på listan nu:
Amigo Turnout (Horseware)
http://www.hastshoppen.se/products/images/HWAARA03.jpg

Källquist Olympic Protector Light (Med fleece eller helt utan foder)
http://www.lillhastenistav.se/nylight.jpg

MacPro Rain Special
http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7034.jpg

Event Basic (hittar ingen bild)

Det täcket med regndroppar i H**ks tkr jag var jätte bra å inte var det dyrt heller. Hästen hade det i hagen från 8:00-17:30 å det var storm, hagel och regn från dugg till skyfall alltså växlande värre. Å han var alldeles torr på insidan. Då känns det bra att ha hästen ute, när man vet att den inte fryser. Det som är til dess nackdel är att del inte är ½hals, men det är ett vattentätt täcke iaf :idea:

Jadu, till hösten ska jag i alla fall investera i ett rengtäcke från Event. Finns hos Henrikssons Ridsport (www.henrikssonsridsport.se) kommer fördmoligen också köpa ett Horseware Amigo, fast ev. det som det är 200 g foder i.. Inte så farligt dyra heller! :)

Jättebilligt för ett Horseware täcke tycker jag ju :) Och ser inte helt fyskam ut heller.
Får nog köpa ett sånt, Amigo alltså. Tror jag slår till på det när pengarna kommer (när de nu kommer :p).
Och sen till hösten ska jag till och köpa ett med fleecefoder.. kanske :p

Såg nu att det finns Event täcke med fleecefoder på henrikssons :idea: Fast nu såg jag att där bara fanns små storlekar *muttra* :mad:

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: Hagstadius
·
Utrustning Har ett Showmaster ofodrat regntäcke, som har perfekt passform till hästen, men som hela tiden varit lite opålitligt vad gäller att...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: Chili
·
Utrustning Min häst är täckesklippt och har lurvat på sig ordentligt i höst och går därför bara med täcke när det regnar hela dagarna. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 638
Senast: nira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter