Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Camigween

Trådstartare
Finns det?

Tycker de små pluttiga svanslapparna som finns på de flesta täcken inte är mycket att hänga på tant.

Är ute efter ett regntäcke, gärna tunnt fodrat(100gr el fleecefodrat), halv/helhals och med rejäl svanslapp.

Även ett tjockare vintertäcke, dock max 300gr, halv/helhals och med en rejäl svanslapp.

Hyfsad kvalitet bör det vara, några förslag?

Tror säkert de dyrare täckena har men budgeten är begränsad.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Jag har ett vintertäcke och ett stalltäcke från Hansbo som har väldigt stor sån:) täcker hela rumpan iaf, och dom är inte så dyra men bra kvalité för det priset.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Det billiga på Hööks har en rejäl svanslapp. Såg helt ok ut för att vara därifrån. Har köpt ett till unghästen men inte använt det än men helt ok passform faktiskt.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Tackar för både tipsen, ska kollas upp...så synd att verken hansbo och hööks har bilder där man ser svanslappen... men allt annta möjligt som spännen och fodert vid manken kan de ha extra bilder på...suck...

Konstigt att täckes tillverkare inte verkar medvetna om att hästarna (iallafall min) helst vänder rumpan åt blåst och regn och med ett litet fjuttigt tygstycke tillsvanslapp blåser det ju i princip rätt in under över rygg och rumpa!:crazy:
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

jag har ett 100g fodrat täcke från Hansbo. Det är en jättelapp bak :D
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

fleecefodrade regntäcket hööks har haft på extrapris har "hel" svanslapp, dvs. inte bara en liten fyrkant, utan den går från kant till kant.
även deras premium rain har hel svanslapp, det är dock ofodrat och ingen halvhals, men halstäcke finns att köpa till.

sen har jag även ett fleecefodrat från hansbo, och har använt ett ofodrat från shire (liknande som premium rain från hööks) som haft hel svanslapp.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Mina shires har STORA svanslappar. Finns dessutom 100gr med hals för strax under 700kr. Jag har ett sånt och är riktigt nöjd. Rekommenderas!
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Håller med om Hansbos, det täcke jag har från dem har en gigantisk svanslapp som är sydd ihop med täcket även i kanterna. Skyddar verkligen hela rumpan vid blåst, i alla fall våra står och vänder rumpan mot vinden och små ynliga svanslappar lägger sig då över ryggen.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Shires! Är väldigt nöjd med mitt. Perfekt passform på täcket, stor svanslapp, bra kvalité och bra pris!
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Är ute efter ett regntäcke, gärna tunnt fodrat(100gr el fleecefodrat), halv/helhals och med rejäl svanslapp.

Horsesaver: rejäl svanslapp (tycker iaf jag), halvhals, fleecefodrat, andas bra, bogveck och bensnören.
Jag har ett sådant och är mycket nöjd med det. Vet inte vad priset ligger på idag, men när jag köpte mitt för drygt 1½år sen betalade jag ca 900kr (ord. pris).
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

säger som många andra: Hansbo.


Halvbra bilder på svanslappen på mitt vintertäcke:
19150999.jpg


19151002.jpg


19151003.jpg
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Ja! Så ska en svanslapp se ut! :bow: Tackar för bilderna.

Och tack alla för tipsen, ska försöka kolla upp vem som säljer Hansbo & Shires här omkring så får jag se och känna på dem i verkligheten.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Jag tog en bild på mitt 100 g Hansbotäcke idag åt dig, på svanslappen alltså :p Men det behövs kanske inte längre :p
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

*KL*

Min ena häst har två Hansbotäcken. Ett med meshfoder och ett med 100 g fyllning och glatt insida. Bägga har rejäl svanslapp (som visats ovan) sytt som ett litet veck mitt på så den stramar inte heller. Tror att de täckena även finns med hals, halvhals och 300 g foder.
 
Sv: Regn/Vinter täcke med REJÄL svanslapp!?

Åh! men tack, släng in den....haha, känns som om jag börjar få dille på svanslappar..

Hädan efter kommer jag kanske inte bry mig hur täcket ser ut i övrigt, bara där e en REJÄL svanslapp... upptäckte härom kvällen att där stod i artikelbeskrivningen på 3 täcken i hööks katalogen "Rejält svansskydd" på övriga stå där bara "svanskydd".
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 697
Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och...
2
Svar
22
· Visningar
4 283
Senast: mackan
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite...
2
Svar
39
· Visningar
2 708
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: Hagstadius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp