Regn efter torkan

Linnea_

Trådstartare
Hej! Nu har det, som på nästan alla ställen i Sverige, varit väldigt torrt här under lång tid. Imorgon beräknas det komma runt 15 mm under dagen, för att sedan bli 25-30 grader och sol igen. Jag är livrädd för fång nu, har en äldre islandshäst som är lite överviktig nu på betet. Det jag kan göra är att sätta på en greenguard ett tag, men han har inte haft den på länge och jag vet inte om han kommer att få i sig något. Hur hade ni gjort?
 
Hej! Nu har det, som på nästan alla ställen i Sverige, varit väldigt torrt här under lång tid. Imorgon beräknas det komma runt 15 mm under dagen, för att sedan bli 25-30 grader och sol igen. Jag är livrädd för fång nu, har en äldre islandshäst som är lite överviktig nu på betet. Det jag kan göra är att sätta på en greenguard ett tag, men han har inte haft den på länge och jag vet inte om han kommer att få i sig något. Hur hade ni gjort?
Jag hade varit försiktig. Gräset växer ju så man kan se med blotta ögat efter en skvätt regn nu
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 920
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 055
Senast: Rie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 841
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 624
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp