Regn efter torkan

Linnea_

Trådstartare
Hej! Nu har det, som på nästan alla ställen i Sverige, varit väldigt torrt här under lång tid. Imorgon beräknas det komma runt 15 mm under dagen, för att sedan bli 25-30 grader och sol igen. Jag är livrädd för fång nu, har en äldre islandshäst som är lite överviktig nu på betet. Det jag kan göra är att sätta på en greenguard ett tag, men han har inte haft den på länge och jag vet inte om han kommer att få i sig något. Hur hade ni gjort?

Hej! Nu har det, som på nästan alla ställen i Sverige, varit väldigt torrt här under lång tid. Imorgon beräknas det komma runt 15 mm under dagen, för att sedan bli 25-30 grader och sol igen. Jag är livrädd för fång nu, har en äldre islandshäst som är lite överviktig nu på betet. Det jag kan göra är att sätta på en greenguard ett tag, men han har inte haft den på länge och jag vet inte om han kommer att få i sig något. Hur hade ni gjort?
Jag hade varit försiktig. Gräset växer ju så man kan se med blotta ögat efter en skvätt regn nu

Liknande trådar

Hästvård Min överviktiga sällskapsponny har betett sig underligt idag och jag funderar på fång. Lite bakgrundsinformation. Äter enbart hösilage...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 186
Senast: maddie202
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 097
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Har sett att liknande ämnen förekommit tidigare, men känner ändå att jag skulle vilja ha lite råd. Har nyligen köpt ett sto, som...
Svar
17
· Visningar
2 196
Senast: chippen86
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 391
Senast: juliag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Adventskalendertråden 2024
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur