Regler vid tävling

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vick

Skulle någon snäll person där ute (elack går faktist också) kunna hjälpa mig att berätta tävlingsregler :confused: Tex vilka bett som är till-låtna och inte och om det är några andra saker man behöver känna till??? :banana:

Sv: Regler vid tävling

Här hittar du länkar till alla tävlingsreglementen, allmänt kallade TR. Just dressyr hittar du i TR II.

http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/

Mitt förslag till dig är annars att du först och främst vänder dig till en förening, där du kan gå en Grönt Kort-kurs. Grönt Kort är något som alla tävlingsryttare måste ha innan man får starta på tävlingar, skaffa tävlingslicens etc. Där går man igenom baskunskaper, lär sig att hitta i TR och massa andra tävlingsrelaterade grejer.
Du hittar även en hel del info på ridsportförbundets hemsida. Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 750
Senast: Ninnurur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 551
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar