Regler kring stångbett på tävling

danilo

Trådstartare
Hej på er!

Jag har kikat i regelboken och som jag förstår det så ska man ju rida med en hand om man har stångbett. Men om man som jag har ett stångbett som man också kan använda mer som tränsbett (genom att haka i tyglarna i ringarna närmast munnen), är det då ok att rida med två händer? :confused:

Sv: Regler kring stångbett på tävling

Why not? Det är tyggle fästet som avgöra hur betet ska poverka hästen.

Jag ställa frågan, "värför ska du gå till en 2-handfättning när du kan en hands?"
AZ

Nej,inte på tävling, ett stångbett är ett stångbett oavsett hur du rider på det. Du får ej heller rida på tränsbett med en hand.

Nej,inte på tävling, ett stångbett är ett stångbett oavsett hur du rider på det. Du får ej heller rida på tränsbett med en hand.

What bit do you use with the reins in you teeth :D
Quantrail Style :devil:
Az

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 317
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka