M
MaLu
Klubben där vi rider har fått kvarka i stallet och är avstängd i tre veckor, först fick jag höra att vi kunde rida där ändå eftersom vi varit i ridhuset dagen innan de fick provsvaren och våra hästar borde ju vara smittade redan då. Nu får vi inte gå till klubben (ca 10 min skritt från vårt stall) och jag antar att vi inte får åka iväg någon annan stans och rida heller? Hästarna kan ju vara smittade. Får vi ens rida utanför vår egen gårdsplan?
Jag har varit med om detta en gång tidigare (annan ridklubb och annat stall) och då blev både ridklubben och stallet avstängda men vi fick inte gå över till ridklubben. När vår karens var ute fick vi ju rida ut på vägarna men fortfarande inte till ridklubben (ingen häst blev sjuk i stallet så då var ju karenstiden kortare), fastän de som som stod på ridklubben red ut på samma vägar som vi när hästarna blivit friska.
Vad är det för regler som gäller egentligen?
Jag har varit med om detta en gång tidigare (annan ridklubb och annat stall) och då blev både ridklubben och stallet avstängda men vi fick inte gå över till ridklubben. När vår karens var ute fick vi ju rida ut på vägarna men fortfarande inte till ridklubben (ingen häst blev sjuk i stallet så då var ju karenstiden kortare), fastän de som som stod på ridklubben red ut på samma vägar som vi när hästarna blivit friska.
Vad är det för regler som gäller egentligen?