Registreringsbevis

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kristalia
  • Startdatum Startdatum
K

kristalia

Om man tappat bort registreringsbeviset för sitt halvblod. Vart hör man av sig för ett nytt. Finns alla papper sparade även fast stoet är 18 år gammalt. :confused: Lite panik...

Sv: Registreringsbevis

Kontakta avelsföreningen. Hästen kan spåras via hennes registreringsnummer och/eller namn samt stam. När jag köpte mitt halvblod för två år sen hade säljaren slarvat bort hennes papper, och en kopia inklusive hästpass kostade 2000:-. Det var lite krångligt, för dels ska det annonseras i två nummer av Ridsport efter varandra att det ansökts om nya registreringspapper (ifall någon skulle ha något att invända) och dels var jag tvungen att ta ut en id-kontrollant. Papprena kom till slut, men det tog tid!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 782
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 232
Senast: GoLightly
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 554
Senast: Freazer
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
963
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10