S
san123
Hej
Sitter med prislistan för att registrera häst i Arab, och jag måste säga att jag blir både arg och upprörd. Om jag har förstått det här rätt så utifrån de regler som finns för att genomföra sådan här verksamhet så får den organisation som verkställer lagstiftarens intention inte gå med vinst.
En registrering på Arab första året kostar 3300, om man inte är medlem.
då är det billigare.
är det andra året kostar det dubbelt upp.
tappar man bort sitt registreringsbevis får man betala 2500 kronor
och om jag har ett trasigt och vill ha ett nytt kostar det 450 kronor om jag lämnar in det gamla.
Ärligt talat så förstår jag inte alls prissättningen
förutom att arab har monopol på verksamheten och kan sätta de priser de vill. skall vi omräkna kostnaden för det första levnadsåret till arbetstid så betalar det ca 3 arbetsdagar heltid,
Den dubbla arbetstiden om det har gått över året.
Priserna är orimliga
när jag ser på andra rasföreningar har de lägre priser.
Jag antar att de som är billigast med sina femhundra kronor genomför sitt arbete på ideell bas, det är i sig inte bra i sig.
Vet någon vad skälet är till denna som jag ser det utsugning av folks pengar.
och vad är det som tar sådan tid så att det skall kosta så extremt mycket?
jag vill gärna veta
och då helst av någon som har ansvar för prissättningen.
Min erfarenhet är att de som är ansvariga för den här typen av överpriser sällan förklarar
så andra får gärna berätta mer för mig.
Sitter med prislistan för att registrera häst i Arab, och jag måste säga att jag blir både arg och upprörd. Om jag har förstått det här rätt så utifrån de regler som finns för att genomföra sådan här verksamhet så får den organisation som verkställer lagstiftarens intention inte gå med vinst.
En registrering på Arab första året kostar 3300, om man inte är medlem.
då är det billigare.
är det andra året kostar det dubbelt upp.
tappar man bort sitt registreringsbevis får man betala 2500 kronor
och om jag har ett trasigt och vill ha ett nytt kostar det 450 kronor om jag lämnar in det gamla.
Ärligt talat så förstår jag inte alls prissättningen
förutom att arab har monopol på verksamheten och kan sätta de priser de vill. skall vi omräkna kostnaden för det första levnadsåret till arbetstid så betalar det ca 3 arbetsdagar heltid,
Den dubbla arbetstiden om det har gått över året.
Priserna är orimliga
när jag ser på andra rasföreningar har de lägre priser.
Jag antar att de som är billigast med sina femhundra kronor genomför sitt arbete på ideell bas, det är i sig inte bra i sig.
Vet någon vad skälet är till denna som jag ser det utsugning av folks pengar.
och vad är det som tar sådan tid så att det skall kosta så extremt mycket?
jag vill gärna veta
och då helst av någon som har ansvar för prissättningen.
Min erfarenhet är att de som är ansvariga för den här typen av överpriser sällan förklarar
så andra får gärna berätta mer för mig.