Registrera min ponny

?

_____

Jag undrar om det är någon som vet hur man gör för att registrera en korsningsponny f.96 jag vet att jag ska registrera i ridponny förbundet men hur går jag tillväga och hur mycket kostar det? Snälla svara om du vet...Tack på förhand!

Sv: Registrera min ponny

Äldre hästar utan full härstamning: Från och med nu införs två olika typer av registrering. Om det gäller en äldre häst, t ex ridskolehäst, som inte skall tävla elller användas i avel utan bara behöver ett pass enligt de nya EU-reglerna så kostar det 100-400 kronor beroende på ras.

Om hästen skall grundstambokföras och inte har fullständig härstamning kommer saken i ett annat läge. Då kan kostnaden bli flera tusenlappar. Varje rasförening ställer lite olika krav, i vissa fall krävs DNA-analys, blodtypning, frysmärkning osv.

jag har regget min som svensk ridponny och det enda som behövdes var tagelprov.
400 kostade det typ.

Det var ett föl med okänhärstammning.

Jag har varit inne och tittat på asrp s hemsida. där står det på prislistan att det ska kosta 400:- (importerad ponny, utan härstammning) för registrering/utfärdande av pass. är den kostnaden för både pass och registration?

Ja, enligt jordbruksverket får dem inte ta ut högre avgifter, eftersom det är lag på att ha pass nu.

Tack så jätte mycket för hjälpen=D

Hur kan ett föl ha okänd härstamning?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama