Registrera i Sverige eller Tyskland?

diamonia

Trådstartare
Jag har köpt ett dräktigt sto med föl som är registrerade Oldenburgare i Tyskland.

Skall jag registrera dem i Tyskland för att eventuellt kunna sälja föl där nere eller skall jag registrera dem i Sverige och inte kunna sälja på samma sätt i Tyskland?

Vad är bäst ekonomiskt sett? Spelar det någon roll på den svenska marknaden?

Just i dagsläget har jag ingen som helst ambition att sälja någon av dem :love: :angel: men det kommer nog bli aktuellt någon gång framöver med någon avkomma!

Sv: Registrera i Sverige eller Tyskland?

Den måste väl brännmärkas för att bli reggad i Oldenburg och det betyder i så fall att du måste åka ner med sto och föl till Tyskland. Kan knappast vara värt besväret och kostnaden om det inte blir en kanonunge som kan bli uttagen till deras elitfölsauktion?

Sv: Registrera i Sverige eller Tyskland?

Tja.. efter förra helgens resa 85 mil enkel väg med hästsläp kan jag erkänna att jag inte är så jättesugen på att göra en sån resa med häst i fram och tillbaka bara för att brännmärka...

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Mia_R
·
Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 939
Senast: cirkus
·
Avel Ja, vem ser just DU som den mest kompletta (komplett som i multitalang) halvblodshingsten tillgänglig i svensk avel just nu? (jag vet...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 812
Senast: Görel
·
Avel Hur fungerar det nu med de svenska hingstar (stationerade i Sverige) som är godkända i Oldenburgerförbundet men inte i ASVH - går det...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Verlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka