Regga fullblod

A

annae

Vilken färg på papperen får ett fullblod i ASVH?
stam: Music Streak-Streak-Carnoustie. Är dessa hingstar godkända från ASVH´s sida så hästen kan få gröna papper? Ngn som vet?

Sv: Regga fullblod

Har hon ett av SGC utfärdat hästkort byts det ut mot ASVH gröna hästpass. Hon får alltså gröna papper.

Har hästen ett pass från SGC får man en "etikett" med hästen reg nr i ASVH, det byts alltså inte ut...

Men det är som att ha gröna papper på hästen. Ska det avlas på den får avkommorna också gröna papper om hingsten är godkänd hos asvh..

Kostar 300:- att registrera på det viset.

Måste vara nytt för i år i så fall. Jag fick ett grönt hästpass från ASVH när jag skickade in mitt hästkort för 1½ år sedan!

Senast ändrad:

Tack för svaren!!
Kom ju också på att man kan skicka till ASVH och fråga och jag fick svar där att man får en etikett till det gamla passet. Men tack ändå!!
En fråga till, är det ngn som har koll på hingstarna jag har nämnt ovan?

Senast ändrad av en moderator:

Carnoustie har jag mycket koll på!

Först var han ledande fadershingst i säkert ett årtionde, och sen blev han ledande morfarshingst i många år. Har en massa information om honom hemma. Återkommer om ingen annan hunnit före ;)

Det skulle vara jättekul!
Nån som har lite koll på de andra hingstarna (ni märker att jag har mkt koll på fullblod va :D )

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka