Regelboksfråga om framridningen...

malumbub

Trådstartare
Får man rida barbacka på framridningen, eller måste man ha sadel? Alltså, så att man sadlar strax före tävlan... Ifall man råkar behöva ha samma sadel som annat ekipage som tävlar i samma klass... Skulle det funka (att man sadlar strax innan i nödfall) eller MÅSTE man ha egen sadel... :confused:

På D-tävling tror jag till och med att du kan rida tävlingen barbacka och angående framridningen hittar jag inget om att den inte får ske barbacka.

Däremot måste alla hästar ridas gränsle enligt regelboken! :)

Ja, i damsits/-sadel hade jag dock inte tänkt rida! :D

Jaja, men dåså! Underlättar en del i s f! Inte lika panik då! :banana: (Speciellt om man får tävla barbacka!) :banana: :banana: :banana: :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud