Regal Parade xx - Vill se avkommor!

IterBis

Trådstartare
Är det någon som sitter inne med lite info, bilder eller film på honom? - Lägg upp! :) Vill även se avkommor! Min ena medryttarhäst är e. Regal Parade xx - Tammer Fors xx

Här är han!:)
bissen011.jpg

Sv: Regal Parade xx - Vill se avkommor!

Hej. Har ett sto efter Regal Parade som jag använder som ridhäst, hon är skimmel och väldigt go. Rätt mkt egen vilja och bestämd som verkar komma från hans sida då hennes mor är lite mesig av sig.
Hon rör sig trevligt och hoppar gärna, har ridit några dressyrtävlingar på henne, ej på högre nivå än så länge då hon bara är fyra år.
När vi köpte hennes mamma 2003 var det från Olle Stenström i Tierp som hade Regal Parade då. Tittade på honom då och han var en riktig snygging.
Tror han såldes något år senare efterssom han va färdig i aveln, men avlivades 2006 (tror jag det var)
Vet inte hur jag lägger upp bilder på henne härifrån, men kan maila det vid intresse.
Mvh / Marianne Myrin

Vad kul :) Jag vill också ha en skimmel ju, det är väl rätt ovanligt bland fullblod? Försök fixa bild, det är bara att lägga upp på tex. Photobucket och sen kopiera länken därifrån. Har du nån bild på Regal Parade? Har länge försökt hitta bild på honom utan resultat..

Hej alla "Regal fans"! Det var jag som köpte Regal från Olle 2004. Han fick 3 avkommor hos mig, varav 2 finns kvar hos mig. Regal var en fantastisk häst som jag hade mkt kul med de sista åren, trots att han inte hade burit en ryttare på nästan 7 år när han kom till mig så var han inge problem att rida. Han var en herre som alltid gjorde sitt bästa, aldrig bangade för ett läskigt hinder, utan tog sig fram precis överallt. Han trivdes att gå med sina ston (ja han gick på fri betäckning) på sommrarna och små killarna på vintern (basade och fostrade).
Sommaren 2006 var han lite hängig och trött några dagar, men inget jag fäste så stor vikt, det var trots allt mkt varmt - ibland nästan 30 grader. En solig och varm dag gick han och betade med ett av sina ston, de gick huvud vid huvud, en stund senare låg han utsträckt en bit ifrån henne. Stoet tittade oroligt mot honom utan att gå dit. Jag sprang ner i hagen och han lade sitt kloka huvud i mitt knä. Det fanns inget att göra. Några minuter senare hade han dragit sitt sista andetag och han somnade i min famn. Ett finare avslut för en sådan fantastisk häst med en så otrolig karriär kunde han inte få. Jag är glad att jag fick vara med denna vackra häst under hans sista tid och jag vet att jag förgyllde hans sista tid i livet. Jag hoppas att ni där ute med avkommor efter Regal vet att ta hand om dessa vackra varelser och gör allt för att de ska få ett innehållsrikt liv. Trots att Regal blev 22 var han mer lik de 2 åringar han fostrade. Full av liv och energi. Lycka till med pållarna. Kram Anna-Karin

Hej alla "Regal fans"! Det var jag som köpte Regal från Olle 2004. Han fick 3 avkommor hos mig, varav 2 finns kvar hos mig. Regal var en fantastisk häst som jag hade mkt kul med de sista åren, trots att han inte hade burit en ryttare på nästan 7 år när han kom till mig så var han inge problem att rida. Han var en herre som alltid gjorde sitt bästa, aldrig bangade för ett läskigt hinder, utan tog sig fram precis överallt. Han trivdes att gå med sina ston (ja han gick på fri betäckning) på sommrarna och små killarna på vintern (basade och fostrade).
Sommaren 2006 var han lite hängig och trött några dagar, men inget jag fäste så stor vikt, det var trots allt mkt varmt - ibland nästan 30 grader. En solig och varm dag gick han och betade med ett av sina ston, de gick huvud vid huvud, en stund senare låg han utsträckt en bit ifrån henne. Stoet tittade oroligt mot honom utan att gå dit. Jag sprang ner i hagen och han lade sitt kloka huvud i mitt knä. Det fanns inget att göra. Några minuter senare hade han dragit sitt sista andetag och han somnade i min famn. Ett finare avslut för en sådan fantastisk häst med en så otrolig karriär kunde han inte få. Jag är glad att jag fick vara med denna vackra häst under hans sista tid och jag vet att jag förgyllde hans sista tid i livet. Jag hoppas att ni där ute med avkommor efter Regal vet att ta hand om dessa vackra varelser och gör allt för att de ska få ett innehållsrikt liv. Trots att Regal blev 22 var han mer lik de 2 åringar han fostrade. Full av liv och energi. Lycka till med pållarna. Kram Anna-Karin

Har du inga bilder du kan slänga upp? :) Vi har tre hästar efter honom, två ston och en valack.

Hej! Jag har just köpt en dotter till Regal Parade, hon heter White Wagtail och är helt underbar! :)
Vore jättekul att veta mer om hennes pappa.
Mvh Malin

Han var så snäll så. Olles döttrar red honom hur som helst. Liten men naggande god.
Han visste vem som var kung den. Trots ihopskruvad framkota vann han Marit Sveas minneslöp o han älskade att gå i hagen o basa. Hans avkommor var lika fina dem.
Hade jag köpt loss ett sto från Olle som jag hade tänkt skulle jag betäckt med Regal. har tyvärr inga bilder, jobbade för mycket:)
Regal lämnade fina hoppare iaf fast han själv inte hoppade, Olle ville inte riskera honom. White Wagtail är en fin häst, är hon köpt för avel?
Betäck med Songline, hans mamma var så fin så.

Hade jag köpt loss ett sto från Olle som jag hade tänkt skulle jag betäckt med Regal. har tyvärr inga bilder, jobbade för mycket:)

Jobbade du hos Olle förstår jag att du inte hade ta tid att ta några bilder.;)

Jag ska verkligen inte säga något för jag bara red ut och hade det jätteslappt, men Olle själv jobbade som en dåre.:devil:

Jo, jag började halvsex och jobbade till ett-två men det var fullt ös medvetslös hela tiden, vilket jag iofs gillar men nån kamera hann man inte med.
Jag gillade verkligen att jobba där.

Var du i Tierp? Jag har aldrig varit där men jag och mina elaka väninnor brukade föreställa oss hur Olle lastade löst kutterspån från någon av sina förnämliga bussar på skottkärror och sedan körde runt i vinden på Upplandsslätten. Man har inte roligare än man gör sig!:devil:

Mitt ex bodde i Gävle och varje gång vi åkte genom Tierp stod en Ollebuss utanför bilverkstaden i Tierp!

Ja Det virvlade mkt spån där:)
Olle arbetar lika hårt som alla andra och förtjänar varje framgång.
Det var tur att han hade reservbuss, men de användes till en massa annat än att köra häst i med. En gång fick 2 hästar bo där för han hade platsbrist o de skulle exporteras till Estland eller Lettland o det tog lite tid:)

k4.jpg

Bild057.jpg

Hej!
Vi har nyss köpr valacken Bruno född 2003 e Regal parade, u I'm Lulu. Jag mailade med Olle och enligt honom är de två väldigt lika i utseendet.
Han är 163 i mankhöjd, kul att rida och fantastiskt social. Han står på Nääs där det är gott om folk och hästar och han charmar alla besökare.

I´m Lulu var en av de svankryggigaste hästar jag sett. Men hon är väldigt lik din och supersnäll var hon. När hon var ett trodde jag inte det skulle gå o ha en sadel på henne men som tur var blev hon mindre svankryggig sedan

Hej
Kul att hitta denna sida med bloggar om Regal.
Det var jag som köpte och importerade honom hösten 1986. Jag ägde honom under hela hans tävlingskarriär och de första åren i aveln.
Visst har jag massor med bilder på Regal , jag kan räkna till fem på honom i mitt arbetsrum , där jag sitter och skriver detta.
De flest bilderna jag har togs vid tävlingar, så det är nog inte jag som har rättigheterna till dem. Ska se om jag har några andra bilder någonstans.
Naturligtvis har jag också många priser och pokaler som Regal har vunnit. Bla från Pokallöp-segern på Klampenborg (jag har även det loppet på video) och två Sveaas-segrar på Övrevoll.

Fin häst Regal, 11 segrar och nästan 2 milj insprunget!

Leif Hedberg

Och en riktig spjuver. Första gången jag skulle leda ut honom i hagen hos Olle skulle han försöka skrämma mig lite och stod på bakbenen och viftade, Lotta fick komma och rädda mig, fast det var mer för att jag skrattade så mycket. Han var inte speciellt skrämmande den busen.
Han var hemskt mysig iaf... saknar.... och som sagt sååå snygg o titta på.

k4.jpg

Bild057.jpg

Hej!
Vi har nyss köpr valacken Bruno född 2003 e Regal parade, u I'm Lulu. Jag mailade med Olle och enligt honom är de två väldigt lika i utseendet.
Han är 163 i mankhöjd, kul att rida och fantastiskt social. Han står på Nääs där det är gott om folk och hästar och han charmar alla besökare.

Känner till Bruno väl!
Det var min kompis som köpte honom från Olle Stenström för ett par år sedan.
Har massa bilder och filmer på honom om du skulle vara intresserad!
Hur är det med honom idag?

Själv har jag ägt en fullblodskille efter Regal Parade, köpt av Olle stenström.
Han var liten, ca 157cm, nästan svart och väldigt het.
Han blev tydligen inte så väl behandlad i det stallet och va väldigt ilsken när jag köpte honom.
Han utvecklades till att bli en helt underbar häst och tävlades i hoppning Lätt klass med massa placeringar!
Hoppade som en gud oh rörde sig trevligt, en aning kort dock!

Har bara gott att säga om Regal Parade avkommorna dem jag har mött och sett!:bump:

När jag var liten lånade vi en häst som hette Happy Parade. Hon var efter Regal parade och just nu denna kväll sitter jag och söker på Happys stamtavla. Har hittat en hel del av Regal Parades släktträd hela vägen till 1800-talet om det intresserar dig? Hemsidan heter http://www.haststam.com sök på Regal Parade xx i sökfältet så hittar du hela hans släktträd. :) /Mvh hanna

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 070
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: QueenLilith
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka