Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej alla "Regal fans"! Det var jag som köpte Regal från Olle 2004. Han fick 3 avkommor hos mig, varav 2 finns kvar hos mig. Regal var en fantastisk häst som jag hade mkt kul med de sista åren, trots att han inte hade burit en ryttare på nästan 7 år när han kom till mig så var han inge problem att rida. Han var en herre som alltid gjorde sitt bästa, aldrig bangade för ett läskigt hinder, utan tog sig fram precis överallt. Han trivdes att gå med sina ston (ja han gick på fri betäckning) på sommrarna och små killarna på vintern (basade och fostrade).
Sommaren 2006 var han lite hängig och trött några dagar, men inget jag fäste så stor vikt, det var trots allt mkt varmt - ibland nästan 30 grader. En solig och varm dag gick han och betade med ett av sina ston, de gick huvud vid huvud, en stund senare låg han utsträckt en bit ifrån henne. Stoet tittade oroligt mot honom utan att gå dit. Jag sprang ner i hagen och han lade sitt kloka huvud i mitt knä. Det fanns inget att göra. Några minuter senare hade han dragit sitt sista andetag och han somnade i min famn. Ett finare avslut för en sådan fantastisk häst med en så otrolig karriär kunde han inte få. Jag är glad att jag fick vara med denna vackra häst under hans sista tid och jag vet att jag förgyllde hans sista tid i livet. Jag hoppas att ni där ute med avkommor efter Regal vet att ta hand om dessa vackra varelser och gör allt för att de ska få ett innehållsrikt liv. Trots att Regal blev 22 var han mer lik de 2 åringar han fostrade. Full av liv och energi. Lycka till med pållarna. Kram Anna-Karin
Hade jag köpt loss ett sto från Olle som jag hade tänkt skulle jag betäckt med Regal. har tyvärr inga bilder, jobbade för mycket
Hej!
Vi har nyss köpr valacken Bruno född 2003 e Regal parade, u I'm Lulu. Jag mailade med Olle och enligt honom är de två väldigt lika i utseendet.
Han är 163 i mankhöjd, kul att rida och fantastiskt social. Han står på Nääs där det är gott om folk och hästar och han charmar alla besökare.